ПОЛОЖЕННЯ
про Військовий ліцей Національної академії сухопутних військ
імені гетьмана Петра Сагайдачного
- Загальні положення.
1.1. Положення про Військовий ліцей Національної академії сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного (далі – Положення) визначає організацію діяльності Військового ліцею Національної академії сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного (далі – Ліцей), його завдання, структуру, склад учасників освітнього процесу, права та обов’язки особового складу.
1.2. Повне найменування Ліцею: Військовий ліцей Національної академії сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного
(код ЄДРПОУ 26622650).
Скорочене найменування, що може застосовуватися в текстах документів: Військовий ліцей Національної академії, ВЛ НАСВ.
Найменування англійською мовою, що застосовується у міжнародному листуванні – Military Lyceum of Hetman Petro Sahaidachnyi National Army Academy.
1.3. Місцезнаходження Ліцею (юридична адреса):
80103, Львівська обл., Червоноградський район, м. Червоноград,
вул. Володимира Івасюка 4, тел. (3249) 3-80-08.
1.4. Військовий ліцей Національної академії сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного створено відповідно до Наказу Міністерства оборони України від 03 серпня 2018 року №392.
Ліцей є державним закладом спеціалізованої освіти ІІІ ступеню військового профілю і забезпечує військово-професійну спрямованість навчання, проведення поглибленої та посиленої фізичної підготовки, виховання у юнаків та дівчат (далі – ліцеїсти) готовності до військової служби, здобуття ліцеїстами повної загальної середньої освіти.
Ліцей є юридичною особою, має печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, штамп, власну символіку, самостійний баланс, розрахункові та інші рахунки у фінансових установах і банках державного сектору і діє на основі Положення, затвердженого наказом начальника Національної академії сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного.
1.5. Ліцей у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”, “Про військовий обов’язок та військову службу”, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами та міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку, Положенням про військовий (військово-морський, військово-спортивний) ліцей, ліцей із посиленою військово-фізичною підготовкою, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30 червня 2021 року № 672, і цим Положенням.
1.6. Засновником Ліцею є Міністерство оборони України. Ліцей перебуває у сфері управління Національної академії сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного (далі – Національна академія).
1.7. Начальник Національної академії в межах своїх повноважень, визначених законодавством України щодо управління Ліцеєм:
затверджує Положення про Ліцей;
погоджує шляхи перспективного розвитку Ліцею;
контролює дотримання стандартів освітньої діяльності в Ліцеї;
координує взаємодію Ліцею з органами державного та військового управління;
сприяє дотриманню визначених законодавством прав і гарантій ліцеїстів, педагогічних та інших категорій працівників Ліцею;
здійснює контроль за дотриманням вимог законодавства України щодо забезпечення охорони державної таємниці, технічного захисту інформації, протидії технічним розвідкам;
погоджує пропозиції щодо виконання робіт із будівництва (реконструкції), капітального ремонту фондів та матеріально-технічної бази Ліцею;
за пропозицією начальника Ліцею вносить зміни до штату (штатного розпису) Ліцею з подальшим затвердженням його, відповідно до визначеного в установленому законодавством порядку;
погоджує призначення на посади постійного складу військовослужбовців Ліцею та призначає згідно з визначеною номенклатурою призначення;
здійснює інші повноваження, передбачені законодавством України.
1.8. Основними завданнями Ліцею є:
виховання ліцеїстів у дусі патріотизму, поваги до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливого ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;
забезпечення права громадян на доступність і безоплатність здобуття повної загальної середньої освіти;
формування в ліцеїстів компетентностей, визначених відповідними державними стандартами, розвиток їх здібностей, наукового світогляду;
виконання вимог стандартів освіти, підготовка ліцеїстів для подальшого вступу до вищих військових навчальних закладів та військових навчальних підрозділів закладів вищої освіти і подальшого проходження служби у секторі безпеки і оборони;
формування прагнення до оволодіння військовими знаннями, уміннями та навичками, відповідного рівня військово-прикладної фізичної підготовки;
формування у ліцеїстів усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захисту суверенітету і територіальної цілісності України;
утвердження поваги до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
формування у ліцеїстів прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
формування у ліцеїстів мовної компетенції для подальшого навчання, зокрема англійською мовою викладання;
забезпечення поглибленої допрофесійної підготовки військового спрямування, необхідної для подальшого їх вступу і навчання у вищих військових навчальних закладах, військових навчальних підрозділах закладів вищої освіти, закладів фахової передвищої військової освіти.
1.9. Діяльність Ліцею будується на принципах:
гуманізму, доступності, демократизму;
незалежності від політичних, громадських і релігійних об'єднань;
взаємозв’язку розумового, морального, фізичного та естетичного виховання;
рівності умов кожної людини для повної реалізації її здібностей, таланту, всебічного розвитку;
органічного зв’язку з національною історією, культурою, традиціями;
диференціації змісту і форм освіти;
науковості;
інноваційного характеру навчання;
гнучкості і прогностичності, єдності і наступності, безперервності і різноманітності навчання;
поєднання державного управління і громадського самоврядування;
виконання вимог Положення, колективного договору та правил внутрішнього порядку у повсякденній діяльності.
1.10. Ліцей несе відповідальність перед особистістю, суспільством та державою за:
дотримання умов ліцензування та атестації;
реалізацію головних завдань, визначених Законом України “Про повну загальну середню освіту”;
безпечні умови освітньої діяльності;
дотримання державних стандартів загальної середньої освіти;
дотримання фінансової дисципліни.
1.11. Організаційна структура та чисельність особового складу ліцею визначається його штатом (штатним розписом). Порядок розроблення та затвердження штату (штатного розпису) Ліцею, типові нормативи для його розроблення визначаються в установленому законодавством порядку.
1.12. Взаємовідносини Ліцею з юридичними і фізичними особами визначаються відповідно до чинного законодавства України.
1.13. Ліцей має право:
користуватися пільгами, що передбачені для навчальних закладів державної форми власності;
визначати форми і методи організації освітнього процесу відповідно до вимог, встановлених Міністерством освіти і науки України та Міністерством оборони України;
визначати варіативну складову освіти, розробляти власні програми навчальної та науково-методичної роботи з урахуванням Державного стандарту повної загальної середньої освіти та впроваджувати їх в освітню діяльність Ліцею;
проводити атестацію педагогічних працівників атестаційною комісією першого рівня та відбір вчителів на конкурсній основі;
організовувати підвищення кваліфікації та стажування педагогічних працівників, у тому числі на базі вітчизняних та зарубіжних науково-методичних центрів;
проводити конкурсний відбір юнаків та дівчат для навчання в Ліцеї у відповідності до Правил прийому до Військового ліцею, схвалених рішенням педагогічної ради Ліцею та затверджених начальником Ліцею;
встановлювати особливі (пільгові) умови вступу для дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та дітей учасників бойових дій які загинули (пропали безвісти) або померли внаслідок поранення, контузії чи каліцтва, одержаних під час захисту Батьківщини або виконання інших обов’язків військової служби (службових обов'язків);
проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу;
надавати платні послуги на договірній основі відповідно до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України;
виключно на благодійній основі використовувати можливості комерційних банків, фірм, підприємств, організацій, добродійних фондів, асоціацій, профспілок тощо для покращення діяльності Ліцею;
здійснювати самостійну видавничу діяльність (випуск власної газети, навчальної та науково-методичної літератури, експрес-інформації тощо);
за погодженням з Національною академією виконувати роботи із будівництва (реконструкції), капітального ремонту фондів та матеріально-технічної бази у визначеному законодавством України порядку;
вносити начальнику Національної академії пропозиції щодо змін до штату (штатного розпису) Ліцею;
за погодженням з Національною академією поєднувати на підставі спеціальних угод свою діяльність з діяльністю інших підприємств, установ і організацій як в Україні, так і за її межами;
брати участь у роботі міжнародних організацій, асоціацій і рухів в порядку, визначеному законодавством України.
- Організація освітнього процесу.
2.1. Освітній процес організовується відповідно до освітньої програми, яка складається на основі типових освітніх програм Міністерства освіти і науки України із конкретизацією варіативної частини освіти та профілю навчання.
Під час складання освітньої програми враховується спрямованість підготовки ліцеїстів на подальшу військову службу в Збройних Силах України.
Освітня програма Ліцею схвалюється педагогічною радою та затверджується начальником Ліцею до початку нового навчального року.
Інші документи з організації і планування освітнього процесу розробляються відповідно до методичних рекомендацій.
Річний план роботи Ліцею розробляється заступниками начальника Ліцею за напрямками діяльності і затверджується начальником Ліцею відповідно до освітньої програми та вимог Міністерства освіти і науки України.
План-календар основних заходів Ліцею розробляється на основі річного плану роботи Ліцею.
Мовна підготовка здійснюється на базовому загальноосвітньому та поглибленому профільному рівнях, що забезпечить сформованість іноземної (англійської) комунікативної компетентності на рівні незалежного користувача.
2.2. Педагогічні працівники здійснюють педагогічну діяльність згідно з освітньою програмою Ліцею відповідно до вимого навчальних програм, підручників, навчальних посібників, що мають відповідні грифи Міністерства освіти і науки України, а також використовують науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, педагогічні технології з метою забезпечення ефективності освітнього процесу на рівні державних освітніх стандартів.
2.3. Індивідуалізація та диференціація навчання в Ліцеї забезпечується реалізацією інваріантної та варіативної складових змісту Державного стандарту повної загальної середньої освіти. Варіативна частина формується Ліцеєм з урахуванням спеціалізації та профілю навчання ліцеїстів.
2.4. Навчально-виховний процес у Ліцеї організовується та реалізовується у формі навчальних занять (уроків) із використанням різноманітних типів їх проведення: лекцій, лекцій-презентацій, лабораторно-практичних робіт, семінарів, диспутів, науково-практичних конференцій, навчальних екскурсій тощо і поєднуються з науково-методичною, науково-дослідною та експериментальною роботою педагогічних працівників. З метою створення ключових освітніх компетентностей (соціальної, загальнокультурної, громадянської та іншої). Педагогічні працівники Ліцею у своїй діяльності використовують інноваційні освітні технології.
В ході навчально-виховного процесу для ліцеїстів у Ліцеї проводяться факультативні, додаткові заняття загальноосвітнього і військово-прикладного характеру, заняття у спортивних секціях, гуртках, спортивні змагання, навчальні екскурсії.
2.5. Військово-патріотичне виховання ліцеїстів здійснюється в процесі ознайомлення ліцеїстів з військовими традиціями Українського народу, життям та бойовим навчанням Збройних Сил України, а також під час набуття ліцеїстами теоретичних знань та практичних навичок.
2.6. У Ліцеї проводяться:
урочисті шикування (мітинги) з нагоди посвяти осіб, які вступили до Ліцею (Урочиста клятва ліцеїстів);
початок навчального року (День знань);
відкриття та закриття літнього польового навчального табору;
випуски ліцеїстів.
Ліцеїсти можуть залучатися до участі у парадах військ, військово-патріотичних заходах;
У Ліцеї урочисто відзначаються державні свята і День ліцею.
2.7. Розпорядок дня та Правила внутрішнього порядку Ліцею розробляються відповідно до вимог Конституції України, Законів України “Про освіту”, “Про повну загальну середню освіту”, Кодексу законів про працю України, Статутів Збройних Сил України з урахуванням вікових особливостей ліцеїстів і затверджуються начальником Ліцею.
На початку нового навчального року всі учасники навчально-виховного процесу ознайомлюються з Правилами внутрішнього порядку ліцею.
У кожній роті організовується цілодобовий контроль за виконанням розпорядку дня.
2.8. Ліцеїсти можуть залучатися до чергувань, а також до самообслуговування, різних видів іншої суспільно корисної праці з урахуванням віку і фізичних можливостей за умови дотримання Державних санітарних правил і норм влаштування, утримання закладом загальної середньої освіти та організації освітнього процесу (ДСанПіН 5.5.2.008-01).
Забороняється залучення ліцеїстів до виконання і здійснення заходів, не пов’язаних з процесом навчання та виховання, за рахунок навчального часу.
Забороняється залучення ліцеїстів до участі в будь-яких політичних, релігійних, громадських об’єднаннях та організаціях.
2.9. Зарахування вступників на навчання до ліцею здійснюється за результатами конкурсного відбору, який проводиться відповідно до чинного законодавства.
З числа осіб, які не зараховані до Ліцею за результатами конкурсного відбору, формується резерв вступників до Ліцею у кількості 20 % від чисельності набору. Зазначені особи мають переважне право на зарахування до Ліцею впродовж навчального року за наявності вільних для навчання місць. У цьому випадку зарахування до ліцею протягом навчального року здійснюється у порядку, визначеному Міністерством оборони України.
Зарахування учнів загальноосвітніх навчальних закладів до випускного класу Ліцею не дозволяється.
2.10. Строк навчання у Ліцеї становить два роки (з 10 класу) (три роки для осіб, які розпочали навчання в ліцеї з 1 вересня 2027 року).
Тривалість навчального року обумовлюється кількістю навчального часу, необхідного на виконання навчальних програм з усіх предметів навчання. Навчальний рік починається 01 вересня і закінчується не пізніше 01 липня наступного року з урахуванням перебування ліцеїстів у літньому польовому навчальному таборі (навчальної практики).
Тривалість канікул для ліцеїстів впродовж навчального року повинна становити не менш як 30 календарних днів.
2.11. Щоденна кількість і послідовність уроків визначається розкладом уроків, який складається відповідно до вимог освітньої програми з дотриманням санітарно-гігієнічних вимог і затверджується начальником Ліцею.
Час для проведення факультативних, додаткових та занять самостійної підготовки визначається розпорядком дня Ліцею.
2.12. Зміст, обсяг і характер завдань для самостійної підготовки визначаються педагогічними працівниками у відповідності до педагогічних та санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей ліцеїстів.
Виконання завдань під час самостійної підготовки здійснюється під керівництвом командирів взводів – офіцерів-вихователів, офіцерів-психологів рот, вихователів-методистів.
2.13. Оцінювання навчальних досягнень ліцеїстів та їх облік здійснюється у відповідності до вимог нормативних документів. Знання ліцеїстів оцінюються у відповідності до норм, визначених Міністерством освіти і науки України.
Результати тематичного, семестрового та річного оцінювання навчальних досягнень ліцеїстів, а також оцінки за державну підсумкову атестацію виставляються у відповідності до вимог нормативно-правових актів, що регламентують порядок організації та здійснення освітнього процесу у закладах загальної середньої освіти, та обов’язково доводяться педагогічними працівниками (головами апеляційних комісій) до відома ліцеїстів.
У разі незгоди ліцеїста, його батьків або їх законних представників з семестровою оцінкою рівня навчальних досягнень, ліцеїсту надається право оскаржити її у десятиденний термін і скласти іспит з відповідного предмета. Для цього за поданням педагогічної ради створюється апеляційна комісія, висновки якої є остаточними.
До документу про освіту (табеля навчальних досягнень, свідоцтва про здобуття повної загальної середньої освіти) вносяться оцінки рівня навчальних досягнень ліцеїстів відповідно до діючої системи оцінювання навчальних досягнень учнів.
2.14. Ліцеїсти, які мають річні оцінки навчальних досягнень достатнього, середнього та високого рівнів, відповідно до наказу начальника Ліцею переводяться до наступного класу.
2.15. Ліцеїсти (крім дітей-сиріт, дітей, які залишилися без опіки батьків, та дітей, батьки яких загинули при виконанні службових обов’язків), які за підсумками річного оцінювання мають початковий рівень навчальних досягнень (1, 2, 3 бали) хоча б з одного предмету, за рішенням педагогічної ради Ліцею та відповідним наказом начальника Ліцею відраховуються з Ліцею і направляються на навчання до закладів загальної середньої освіти за місцем проживання батьків або їх інших законних представників, з попереднім повідомленням про це відповідного органу управління освітою.
2.16. Питання щодо відрахування ліцеїста за результатами навчання та за систематичні порушення або одиночні грубі порушення дисципліни, перелік яких визначається Правилами внутрішнього порядку Ліцею, розглядається педагогічною радою у присутності хоча б одного з його батьків або іншого законного представника.
За рішенням педагогічної ради на підставі відповідного наказу начальника Ліцею такі ліцеїсти відраховуються з Ліцею і направляються на навчання до закладів загальної середньої освіти за місцем проживання батьків або їх інших законних представників, з повідомленням про це відповідного органу управління освітою.
2.17. Поведінка ліцеїстів оцінюється як «зразкова», «задовільна», «незадовільна».
Порядок та критерії оцінювання поведінки ліцеїстів визначаються Правилами внутрішнього порядку Ліцею.
2.18. Семестрові та річні оцінки поведінки ліцеїстів – «зразкова» та «задовільна» виставляються після обговорення на засіданнях педагогічних рад рот і затверджуються командирами навчальних рот.
Оцінка «незадовільна» виставляється за рішенням педагогічної ради Ліцею за поданням педагогічної ради роти. Ліцеїсти, які отримали оцінку «незадовільна», з Ліцею відраховуються.
2.19. Переведення ліцеїстів до наступних класів, переведення на їх прохання та за згодою батьків або їх інших законних представників, до іншого військового ліцею або ліцею з посиленою військово-фізичною підготовкою чи навпаки здійснюється у порядку, визначеному Міністерством оборони України.
2.20. Навчання в Ліцеї завершується проведенням державної підсумкової атестації ліцеїстів, відповідно до Порядку проведення державної підсумкової атестації, що затверджується Міністерством освіти і науки України.
Для випускників Ліцею державна підсумкова атестація зараховується за результатами проходження зовнішнього незалежного оцінювання, яке здійснюється відповідно до Порядку проведення зовнішнього незалежного оцінювання, визначеного актами Міністерства освіти і науки України.
До початку проведення державної підсумкової атестації з загальноосвітніх предметів ліцеїсти випускних класів повинні пройти медичний огляд, професійно-психологічний відбір та оцінювання рівня фізичної підготовленості.
Для проведення медичного огляду, професійно-психологічного відбору та оцінювання рівня фізичної підготовленості створюється відповідна комісія. Головою комісії є начальник ліцею. До складу комісії включаються: заступники начальника ліцею, командири навчальних рот ліцеїстів, які є випускними, начальник медичної служби – начальник медичного пункту, офіцери-психологи (психологи), вчителі фізичної культури.
Медичний огляд проводиться військово-лікарською комісією у відповідності до Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України, затвердженого Міністерством оборони України.
Психологічне обстеження проводиться психологами Ліцею у відповідності до Методичних рекомендацій щодо проведення професійного психологічного відбору кандидатів до військового ліцею та ліцеїв з посиленою військово-фізичною підготовкою, розроблених фахівцями Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи та затверджених директором Департаменту військової освіти і науки Міністерства оборони України.
Оцінювання рівня фізичної підготовленості проводиться вчителями фізичної культури ліцею за результатами виконання нормативів з підтягування, бігу на 100 метрів та бігу на 1500-3000 метрів.
Оцінка з фізичної культури виставляється за умови виконання всіх встановлених нормативів.
2.21. Випускникам Ліцею, які пройшли державну підсумкову атестацію, згідно з рішенням педагогічної ради Ліцею та на підставі наказу начальника Ліцею, видається свідоцтво про здобуття повної загальної середньої освіти державного зразка.
2.22. За досягнення у навчанні випускники Ліцею можуть бути нагороджені золотою або срібною медаллю. Нагородження випускників здійснюється відповідно до Положення про золоту медаль «За високі досягнення у навчанні» та срібну медаль «За досягнення у навчанні», затвердженого Міністерством освіти і науки України.
2.23. Випускникам Ліцею, які нагороджені золотою медаллю «За високі досягнення у навчанні» або срібною медаллю «За досягнення у навчанні», видається свідоцтво про здобуття повної загальної середньої освіти державного зразка з відзнакою.
2.24. Випускники Ліцею, які досягли особливих успіхів у вивченні одного або декількох предметів (на рівні 12 балів), нагороджуються похвальною грамотою «За особливі досягнення у вивченні окремих предметів» у відповідності до Положення про похвальний лист «За високі досягнення у навчанні» та похвальну грамоту «За особливі досягнення у вивченні окремих предметів», затвердженого Міністерством освіти і науки України.
- Учасники освітнього процесу.
3.1. До учасників освітнього процесу Ліцею належить особовий склад Ліцею та батьки ліцеїстів або їх законні представники.
Особовий склад Ліцею поділяється на постійний і змінний. До постійного складу Ліцею належать військовослужбовці та працівники, які входять до підрозділів управління, основних структурних підрозділів, підрозділів забезпечення, а також педагогічні працівники. До змінного складу Ліцею належать ліцеїсти.
Комплектування посад постійного складу Ліцею здійснюється в установленому законодавством порядку. Чисельність змінного складу визначається ліцензованим обсягом.
Батьки ліцеїстів (інші їх законні представники) є учасниками освітнього процесу з дати зарахування їх дітей до Ліцею.
3.2. Права та обов’язки педагогічних працівників Ліцею передбачені законодавством, колективним договором, трудовим договором та цим Положенням.
3.3. Крім прав визначених законодавством України, педагогічні працівники Ліцею мають право на:
академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;
педагогічну ініціативу;
розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проєктів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;
користування бібліотекою, навчальною, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою Ліцею;
підвищення кваліфікації, перепідготовку;
вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;
доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;
відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;
справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;
захист професійної честі та гідності;
індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку та іншу) діяльність за межами закладу освіти;
творчу відпустку строком до одного року не більше одного разу на 10 років із зарахуванням до стажу роботи;
забезпечення житлом у першочерговому порядку, пільгові кредити для індивідуального і кооперативного будівництва;
забезпечення службовим житлом з усіма комунальними зручностями у порядку, передбаченому законодавством;
безпечні і нешкідливі умови праці;
подовжену оплачувану відпустку;
участь у громадському самоврядуванні Ліцею;
участь у роботі колегіальних органів управління Ліцею;
захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю.
3.4. Педагогічні працівники Ліцею зобов’язані:
виховувати ліцеїстів у дусі патріотизму, поваги до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;
постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;
виконувати освітню програму для досягнення ліцеїстами передбачених нею результатів навчання;
сприяти розвитку здібностей ліцеїстів, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;
дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання ліцеїстами в освітньому процесі;
дотримуватися педагогічної етики;
поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;
настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
формувати у ліцеїстів усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
формувати у ліцеїстів прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
захищати ліцеїстів під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психологічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю ліцеїста, запобігати вживанню ними та іншими особами на території закладів освіти алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;
додержуватися установчих документів та правил внутрішнього розпорядку Ліцею, виконувати свої посадові обов’язки;
повідомляти керівництво Ліцею про факти булінгу (цькування) стосовно ліцеїстів, педагогічних працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого вони були особисто або інформацію про які отримали від інших осіб, вживати невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування).
Покладення на педагогічних працівників обов’язків, що не належать або виходять за межі їх компетенції, не допускається.
3.5. Для педагогічних працівників ліцею встановлюються різні форми матеріального та морального заохочення.
3.6. Педагогічні працівники Ліцею проходять атестацію у порядку, визначеному Міністерством освіти і науки України.
3.7. Педагогічні працівники з причин систематичного порушення вимог цього Положення, Правил внутрішнього порядку Ліцею, умов Колективного договору, а також посадових обов’язків, передбачених контрактом (договором), звільняються з роботи згідно з чинним законодавством України.
3.8. Педагогічні працівники Ліцею приймаються на роботу за трудовим договором (контрактом) на конкурсній основі відповідно до законодавства України.
3.9. Ліцеїсти під час навчання безоплатно проживають у спеціально обладнаних приміщеннях ліцею (особи жіночої статі - в окремих спеціально обладнаних приміщеннях).
На час навчання ліцеїстам забезпечується достатнє речове, продовольче, медичне та інші види забезпечення в порядку та обсягах, визначених законодавством України.
3.10. На час навчання в Ліцеї з метою забезпечення допрофесійної підготовки, виховання готовності до військової служби і вироблення навичок статутних відносин між ліцеїстами – майбутніми військовослужбовцями, особам, які зараховуються на навчання до Ліцею, наказом начальника Ліцею присвоюється навчальне звання “ліцеїст” і видається посвідчення встановленого зразка.
Класи у Ліцеї іменуються навчальними взводами, які поділяються на навчальні відділення і об’єднуються у навчальні роти.
3.11. Ліцеїсти, які проявили лідерські якості, мають високий рівень результатів навчання та дисципліни, можуть бути призначені на посади командирів навчальних відділень, заступників командирів навчальних взводів та головних сержантів навчальних рот. Наказом начальника Ліцею цим ліцеїстам присвоюються такі навчальні звання:
командиру навчального відділення – “молодший віце-сержант”, “віце-сержант”;
заступнику командира навчального взводу – “віце-сержант”, “старший віце-сержант”;
головному сержанту навчальної роти – “головний віце-сержант”.
Ліцеїстам, які мають високі досягнення в навчанні та підтриманні дисципліни, наказом начальника Ліцею може бути присвоєно навчальне звання “старший ліцеїст”.
3.12. Залучення ліцеїстів під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі в заходах, не пов’язаних із реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків, передбачених законодавством.
3.13. Ліцеїсти мають право на:
доступність повної загальної середньої освіти;
вибір профілю, предметів варіативної частини освітньої програми, спеціальних курсів, факультативів, позакласних занять;
коригування семестрового балу;
користування навчальною, матеріально-технічною, культурно-спортивною, лікувально-оздоровчою базою Ліцею;
безпечні і нешкідливі умови навчання, самообслуговування та суспільно корисну працю, до якої вони залучаються;
участь в роботі органів громадського самоврядування Ліцею;
вільне висловлювання поглядів, переконань;
участь у різних видах навчальної, науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо, які проводяться як у Ліцеї, так і за його межами;
участь у добровільних самодіяльних об’єднаннях, творчих студіях, клубах, гуртках, групах за інтересами тощо;
захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насилля, від дій педагогічних працівників, офіцерів та інших працівників, що порушують їх права, принижують честь, гідність;
інші права, визначені Правилами внутрішнього порядку;
на пільговий проїзд міським та приміським пасажирським транспортом у порядку, передбаченому законодавством.
Проїзд ліцеїстів у польовий (стаціонарний) навчальний табір у літній період навчання здійснюється у межах коштів, передбачених кошторисом Міністерства оборони України на утримання Ліцею.
3.14. Ліцеїсти зобов’язані:
виконувати вимоги законів України, цього Положення, Правил внутрішнього порядку, вказівки командирів і начальників;
знати мету та завдання навчання в Ліцеї, визначені освітньою програмою;
сумлінно виконувати вимоги освітньої програми;
бережно ставитися до майна Ліцею, озброєння та військової техніки;
поважати педагогічних та інших працівників Ліцею, бути зразком ввічливості;
виконувати вимоги з охорони праці, техніки безпеки, виробничої санітарії, протипожежної безпеки, передбачені відповідними правилами та інструкціями;
суворо дотримуватися заходів безпеки під час навчальних занять;
дотримуватися вимог законодавства щодо охорони державної таємниці та захисту інформації з обмеженим доступом.
3.15. Батьки ліцеїстів (їх законні представники) мають право:
звертатися до органів управління освітою та керівництва Ліцею з питань навчання та виховання дітей;
брати участь у заходах, спрямованих на покращення навчально-виховного процесу та удосконалення матеріально-технічної бази ліцею;
обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування Ліцею.
3.16. Батьки ліцеїстів (їх законні представники), несуть відповідальність за виховання, навчання та розвиток дітей відповідно до чинного законодавства та цього Положення.
3.17. Батьки ліцеїстів (їх законні представники) зобов’язані:
дотримуватись Правил внутрішнього порядку, встановлених у Ліцеї;
поважати гідність дитини, виховувати працелюбність, повагу до національних, історичних цінностей, традицій Збройних Сил України, готовність до виконання завдань, пов’язаних із захистом Батьківщини;
сприяти керівництву, офіцерському та педагогічному складу Ліцею у вихованні та навчанні дітей.
Батьки ліцеїстів (їх законні представники), несуть відповідальність за поведінку та здоров’я дітей під час канікулярної відпустки та чергового звільнення з розташування Ліцею.
У разі невиконання батьками ліцеїстів (їх законними представниками), своїх обов’язків, передбачених чинним законодавством України, Ліцей може ініціювати питання про позбавлення їх батьківських прав.
- Управління Ліцеєм.
4.1. Безпосереднє керівництво Ліцеєм здійснюється начальником Ліцею.
4.2. Посаду начальника Ліцею може обіймати громадянин України, який вільно володіє державною мовою, має вищу освіту ступеня не нижче магістра, стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менше трьох років, організаторські здібності, стан фізичного і психічного здоров’я, що не перешкоджає виконанню професійних обов’язків, пройшов конкурсний відбір та визнаний переможцем конкурсу відповідно до Закону України “Про повну загальну середню освіту”.
Начальник Ліцею призначається з урахуванням вимог, зазначених в абзаці першому цього пункту, з числа військовослужбовців, які мають досвід проходження військової служби на посадах офіцерського складу не менше п’яти років.
4.3. Начальник Ліцею призначається на посаду Міністерством оборони України за результатами конкурсу.
Організація проведення конкурсу на посаду начальника Ліцею здійснюється відповідно до вимог Закону України “Про повну загальну середню освіту” та Порядку заміщення на конкурсній основі вакантних посад науково-педагогічних працівників у вищих військових навчальних закладах, військових навчальних підрозділах закладів вищої освіти та керівників закладів фахової передвищої військової освіти, військових ліцеїв, що належать до сфери управління Міністерства оборони України, затвердженого Міністерством оборони України та Міністерством освіти і науки України.
Під час воєнного стану Міністерство оборони України має право продовжити без проведення конкурсу строк дії строкового трудового договору (контракту), укладеного з начальником Ліцею, але не більше ніж на шість місяців з дня припинення чи скасування воєнного стану.
4.4. Начальник Ліцею є прямим начальником усього особового складу Ліцею і відповідає за морально-психологічний стан, індивідуальну підготовку, військову і трудову дисципліну особового складу, якість та повноту виконання освітніх програм, стан навчальної, виховної, методичної, організаційної роботи, збереження майна Ліцею та забезпечення контролю за ефективністю його використання, належну експлуатацію та збереження військової техніки (у разі її наявності), а також забезпечення охорони державної таємниці, захисту іншої інформації з обмеженим доступом та технічного захисту інформації.
Начальник Ліцею підпорядковується начальнику Національної академії.
4.5. Начальник Ліцею в межах даних повноважень:
здійснює керівництво Ліцеєм, несе персональну відповідальність за організацію та результати його діяльності;
є представником Ліцею у відносинах з державними органами, органами військового управління, місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах своїх повноважень;
вирішує питання діяльності Ліцею, організовує розроблення його структури, штату і штатного розпису;
видає накази і розпорядження, обов’язкові для виконання всім особовим складом та структурними підрозділами Ліцею;
організовує конкурс на заміщення вакантних посад педагогічних працівників, затверджує його результати;
організовує проведення атестації педагогічних працівників Ліцею;
призначає на посади постійного складу Ліцею військовослужбовців згідно з визначеною номенклатурою призначення;
визначає функціональні обов’язки працівників та педагогічних працівників Ліцею;
забезпечує нешкідливі та безпечні умови праці, організовує виконання вимог нормативних актів з питань охорони праці;
подає разом із профспілковим комітетом на ухвалення трудовим колективом Ліцею Правила внутрішнього порядку та колективний договір і після ухвалення підписує їх;
приймає рішення про переведення, відрахування осіб, які навчаються в Ліцеї, та їх поновлення на навчання;
контролює виконання навчальних планів і програм;
розпоряджається згідно із законодавством України військовим майном, що перебуває в користуванні Ліцею;
контролює дотримання дисципліни особовим складом Ліцею;
контролює відшкодування збитків та усунення порушень у сфері використання державних коштів і майна;
контролює якість роботи педагогічних працівників, організацію освітньої діяльності, виховної та культурно-масової роботи;
забезпечує морально-психологічний стан, військове виховання, дисципліну особового складу Ліцею;
створює робочі та дорадчі органи, визначає їх повноваження для вирішення основних завдань Ліцею;
забезпечує внутрішній порядок Ліцею;
заохочує особовий склад Ліцею у порядку і розмірах, визначених законодавством України;
забезпечує якість підготовки ліцеїстів;
здійснює заходи щодо удосконалення матеріально-технічної бази, всебічного забезпечення Ліцею, підтримання пожежної та екологічної безпеки;
здійснює заходи щодо охорони державної таємниці;
забезпечує дотримання вимог законодавства з питань, недопущення (запобігання) корупційних правопорушень;
здійснює внутрішній контроль та управління ризиками у визначених сферах діяльності;
здійснює інші повноваження відповідно до законодавства України.
4.6. Начальник Ліцею зобов’язаний:
організовувати та забезпечувати діяльність Ліцею, формувати стратегію його розвитку;
забезпечувати відповідність рівня повної загальної середньої освіти Державним стандартам повної загальної середньої освіти;
організувати формування освітньої (освітніх) програми (програм) Ліцею;
забезпечувати створення науково-методичної і матеріально-технічної бази для організації та здійснення освітнього процесу;
вживати заходів щодо постійного вдосконалення освітнього процесу і втілення передових методів навчання і виховання тих, хто навчається, забезпечувати проведення занять на високому методичному рівні;
організовувати роботу з військово-професійної орієнтації та професійного психологічного відбору ліцеїстів для вступу до вищих військових навчальних закладів та військових навчальних підрозділів закладів вищої освіти;
організовувати роботу щодо утворення, реорганізації та ліквідації структурних підрозділів Ліцею відповідно до його Положення та штату;
забезпечувати добір та розстановку кадрів;
забезпечувати відбір та призначення педагогічних працівників на конкурсній основі в порядку визначеному законодавством України;
розподіляти повноваження між своїми заступниками і затверджувати їх службові функціональні обов’язки (посадові інструкції);
організовувати розробку та затвердження службових обов’язків та посадових інструкцій для всіх категорій особового складу Ліцею і забезпечувати контроль за їх виконанням;
організовувати експлуатацію та збереження озброєння і військової техніки, що знаходяться в Ліцеї;
забезпечувати видання випускникам Ліцею документів про освіту встановленого зразка;
забезпечувати охорону державної таємниці, захист іншої інформації з обмеженим доступом, технічний захист інформації та здійснювати контроль за їх станом;
забезпечувати виконання Правил внутрішнього порядку Ліцею;
вживати заходів щодо дотримання учасниками освітнього процесу академічної доброчесності;
вживати заходів щодо зміцнення військової та трудової дисципліни особового складу, підтримання правопорядку у Ліцеї, забезпечувати дотримання штатно-фінансової дисципліни та збереження матеріально-технічної бази;
забезпечувати дотримання прав учасників освітнього процесу відповідно до законодавства України;
забезпечувати охорону життя і здоров’я військовослужбовців, ліцеїстів, педагогічних та інших працівників Ліцею;
забезпечувати створення належних умов для проживання і навчання ліцеїстів;
формувати в ліцеїстів засади здорового способу життя, гігієнічних навичок;
сприяти створення в Ліцеї безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу (цькування);
створювати умови для діяльності органів самоврядування Ліцею.
4.7. Безпосереднє керівництво навчальним, методичним, виховним, адміністративно-господарським та іншими напрямами діяльності Ліцею здійснюють заступники начальника Ліцею, керівники структурних підрозділів відповідно до розподілу функціональних обов’язків між ними.
4.8. Права і обов’язки заступників начальника Ліцею, начальників, керівників структурних підрозділів, начальників служб, командирів рот, командирів взводів та інших керівних осіб визначає начальник Ліцею відповідно до функцій, які вони виконують.
4.9. Для розгляду найбільш важливих питань навчання та виховання ліцеїстів у ліцеї створюється постійно діючий колегіальний орган управління – педагогічна рада Ліцею. Головою педагогічної ради Ліцею є його начальник.
4.10. До складу педагогічної ради Ліцею входять: начальник Ліцею, його заступники, усі педагогічні працівники, командири навчальних рот – старші офіцери-вихователі та командири навчальних взводів – офіцери-вихователі, начальник відділення особового складу і стройового, начальник медичної служби – начальник медичного пункту, психологи, бібліотекарі та голова органу батьківського самоврядування.
Робота педагогічної ради Ліцею планується і проводиться відповідно до потреб освітнього процесу в Ліцеї. Кількість засідань педагогічної ради Ліцею визначається потребами освітнього процесу, але вони повинні проводитися не менш ніж чотири рази на рік.
4.11. До компетенції педагогічної ради Ліцею належить:
планування роботи Ліцею;
схвалення, освітніх програм та оцінювання результативності їх виконання;
формування системи та затвердження процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
розгляд питань щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;
прийняття рішення щодо переведення ліцеїстів до наступного класу та їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи у навчанні;
обговорення питань підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, затвердження щорічного плану підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
розгляд питань впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;
схвалення рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення ліцеїстів, працівників закладу та інших учасників освітнього процесу;
розгляд питань щодо відповідальності ліцеїстів, працівників закладу та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;
ініціювання проведення позапланового інституційного аудиту Ліцею та проведення громадянської акредитації закладу;
розгляд інших питань, віднесених законодавством України до її повноважень;
4.12. Рішення педагогічної ради Ліцею ухвалюються більшістю голосів членів педагогічної ради, оформляються протоколами, які вводяться в дію наказами Начальника Ліцею та є обов’язковими для всіх учасників освітнього процесу.
4.13. У Ліцеї утворюються педагогічні ради навчальних рот. Педагогічна рада навчальної роти утворюється для розгляду питань навчання, виховання та розвитку ліцеїстів роти. До її складу входять: командир навчальної роти – старший офіцер-вихователь – голова педагогічної ради навчальної роти, педагогічні працівники та командири навчальних взводів – офіцери-вихователі та вихователі навчальних взводів.
Кількість засідань педагогічної ради навчальної роти визначається потребами освітнього процесу, але вони повинні проводитися не менш ніж два рази на рік. Результати засідань педагогічної ради навчальної роти оформляються протоколами.
4.14. Для вироблення єдиних поглядів та методичних прийомів викладання предметів навчання в Ліцеї створюються відповідні методичні об’єднання. До складу методичних об’єднань входять педагогічні працівники, які викладають предмет за спорідненими напрямками.
4.15. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування Ліцею є загальні збори (конференція) колективу Ліцею.
4.16. Обрання голови загальних зборів колективу Ліцею, його заступника та секретаря здійснюються на загальних зборах колективу більшістю голосів, за умови участі в загальних зборах не менше двох третин загальної чисельності колективу.
4.17. За посадами до складу загальних зборів колективу Ліцею входять: начальник Ліцею, заступники начальника Ліцею.
4.18. Загальні збори колективу Ліцею виконують такі функції:
погоджують Положення Ліцею або зміни (доповнення) до нього;
заслуховують щороку звіт начальника Ліцею та оцінюють його діяльність;
обирають комісію з трудових спорів відповідно до Кодексу законів про працю України;
розглядають проєкт колективного договору і уповноважують профспілковий комітет підписати договір з начальником Ліцею від імені колективу Ліцею;
розглядають інші питання діяльності Ліцею.
4.19. Загальні збори колективу Ліцею скликаються не менше ніж один раз на рік. Позачергово загальні збори можуть бути скликані за мотивованим поданням педагогічної ради Ліцею. При цьому збори проводяться за рішенням начальника Ліцею, але не пізніше одного місяця з моменту прийняття рішення педагогічної ради Ліцею.
Рішення зборів колективу Ліцею ухвалюються більшістю голосів та оформлюються протоколом.
4.20. У період між загальним зборами діє рада Ліцею. До складу ради Ліцею обирають пропорційно представників від колективу, ліцеїстів, батьків, громадськості Ліцею. Термін повноважень ради Ліцею становить один рік. Засідання ради Ліцею є правомірним, якщо у нього бере участь не менше двох третин її членів.
Рішення ради Ліцею ухвалюються більшістю голосів присутніх на засіданні її членів та оформлюються протоколом.
4.21. Рада Ліцею виконує такі функції:
організовує виконання рішень загальних зборів колективу Ліцею;
надає пропозиції щодо удосконалення освітнього процесу, методичної роботи педагогічних працівників;
визначає шляхи удосконалення матеріально-технічної бази Ліцею, вносить пропозиції щодо морального та матеріального заохочення учасників освітнього процесу;
організовує громадський контроль за харчуванням та медичним обслуговуванням ліцеїстів;
розглядає інші питання діяльності Ліцею.
4.22. З метою захисту законних інтересів своїх дітей в органах громадського самоврядування Ліцею, у державних органах управління освітою, а також надання допомоги педагогічному колективу в реалізації завдань здобуття загальної середньої освіти в Ліцеї створюється батьківський комітет Ліцею, який є колективним органом батьківського самоврядування Ліцею і діє на підставі положення про батьківський комітет Ліцею.
Положення про батьківський комітет Ліцею розробляється в Ліцеї та затверджується начальником Ліцею.
4.23. Колективним органом батьківського самоврядування навчальної роти є батьківський комітет роти. Повноваження батьківського комітету роти визначаються положенням про батьківський комітет Ліцею.
4.24. Органами громадського самоврядування ліцеїстів є Рада зборів ліцеїстів, загальні збори ліцеїстів навчальної роти (взводу).
Рада зборів ліцеїстів вибирається на загальних зборах ліцеїстів відкритим голосуванням у кількості, яку визначає рішення загальних зборів.
У практичній діяльності Рада зборів ліцеїстів виходить із рішень загальних зборів рот (взводів) ліцеїстів, завдань, які стоять перед особовим складом, ініціативних пропозицій ліцеїстів і вирішує такі завдання:
готує і розглядає питання, які підлягають обговоренню на загальних зборах рот (взводів) ліцеїстів, здійснює контроль за виконанням прийнятих рішень;
проводить індивідуальну роботу з ліцеїстами, запрошує їх на засідання ради, вказує їм на недоліки в навчанні та повсякденній діяльності, здійснює профілактику негативних вчинків;
розглядає заяви, пропозиції ліцеїстів, готує рішення щодо їх виконання;
спільно з командуванням вивчає моральну атмосферу в ротах, планує та обговорює заходи, спрямовані на її покращення;
організовує дозвілля, культурно-просвітницькі заходи для ліцеїстів, залучає їх до художньої самодіяльності та роботи в гуртках.
4.25. Загальні збори рот ліцеїстів:
висувають своїх представників до Ради ліцеїстів Ліцею;
обирають Раду ліцеїстів роти;
обирають редколегію друкованого органу роти;
розглядають та обговорюють питання щодо покращення виховання ліцеїстів, формування у них ділових і моральних якостей, активності і відповідальності, громадських обов’язків;
згуртовують колектив ліцеїстів роти та підтримують у ньому товариські відносини;
пропагують військово-історичні традиції українського народу, Ліцею, забезпечують участь ліцеїстів у військово-патріотичному вихованні учнів молодших класів місцевих закладів загальної середньої освіти, у пропаганді серед них професії військового, ратних подвигів народу України, у наданні допомоги молоді в підготовці до вступу до військових ліцеїв;
розглядають конфліктні ситуації між ліцеїстами, випадки образ і негативної поведінки ліцеїстів, нехтування зауваженнями та порадами командирів та старших за віком, порушення дисципліни та етики ліцеїста;
спільно з командуванням організовують дозвілля і культурно-просвітницькі заходи для ліцеїстів, спортивно-масову роботу;
відзначають ліцеїстів, які досягли успіхів у навчанні та спорті, вітають їх зі знаменними подіями;
ведуть боротьбу зі шкідливими звичками у колективі ліцеїстів.
4.26. Обговорення на загальних зборах рот ліцеїстів проводиться за умови гласності, вільної дискусії, товариської критики й самокритики. Кожен ліцеїст має право на виступ.
Не допускаються дії, спрямовані на обмеження свободи слова.
Рішення загальних зборів ліцеїстів приймаються відкритим голосуванням і вважаються прийнятими, якщо за них проголосувало більше половини присутніх на зборах.
Рішення загальних зборів з питань, які належать до компетенції зборів ліцеїстів, є обов’язковими для всіх ліцеїстів і доводяться до всього особового складу навчальної роти.
Загальні збори роти проводяться за необхідністю, але не менше двох разів на семестр.
Загальні збори взводів проводяться не рідше одного разу на місяць та за необхідності.
Командири підрозділів зобов’язані враховувати рішення загальних зборів ліцеїстів та сприяти їх реалізації.
4.27. Посадові обов’язки інших посадових осіб ліцею визначаються безпосередніми начальниками (командирами) та затверджуються начальником Ліцею.
- Матеріально-технічна база Ліцею.
5.1. Правовий статус військового майна Ліцею визначається Законом України “Про правовий режим майна у Збройних Силах України”.
Відповідно до чинного законодавства Ліцей є балансоутримувачем приміщень, споруд, обладнання та території (земельної ділянки військового містечка № 81).
5.2. Матеріально-технічне забезпечення Ліцею здійснюється Міністерством оборони України, Командуванням Сил логістики Збройних Сил України, Управліннями (Головними, Центральними управліннями) Генерального штабу Збройних Сил України та Національною академією.
- Фінансово-господарська діяльність.
6.1. Фінансування Ліцею здійснюється за рахунок коштів державного бюджету за загальними та спеціальними фондами та має право на ведення господарської діяльності. Використання кошторису Ліцею здійснюється через рахунки, відкриті в Державній казначейській службі України.
6.2. Джерелами формування коштів Ліцею є кошти державного бюджету, кошти, отримані за надання у встановленому порядку платних послуг, благодійні пожертвування юридичних та фізичних осіб.
6.3. Забезпечення Ліцею підручниками, навчальними посібниками, методичною літературою з загальноосвітніх дисциплін та технічними засобами навчання для виконання програми загальноосвітнього навчального закладу здійснює Міністерство освіти і науки України на підставі замовлень Департаменту військової освіти і науки Міністерства оборони України безкоштовно.
6.4. Навчальні та житлові приміщення Ліцею закріплюються за підрозділами на весь період навчання. Внутрішнє освітлення приміщень Ліцею здійснюється відповідно до вимог існуючих санітарних норм та правил.
Розміщення ліцеїстів, обладнання, утримання та опалення приміщень здійснюється згідно з вимогами Статуту внутрішньої служби Збройних Сил України.
6.5. Збитки, завдані Ліцею внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.
- Міжнародне співробітництво.
7.1. Ліцей за погодженням з Національною академією, при наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази та відповідного фінансування має право:
проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проєктів;
встановлювати відповідно до чинного законодавства прямі зв’язки з міжнародними освітніми асоціаціями;
укладати угоди про співробітництво з відповідними навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об’єднаннями інших країн відповідно до чинного законодавства.
Участь ліцеїстів у міжнародних програмах, проєктах, учнівських та педагогічних обмінах здійснюється відповідно до вимог чинного законодавства.
- Контроль за діяльністю Ліцею.
8.1. Контроль за діяльністю Ліцею з метою забезпечення реалізації державної політики у сфері загальної середньої освіти здійснюється Міністерством освіти і науки України та Міністерством оборони України.
8.2. Основною формою контролю за діяльністю Ліцею є інституційний аудит закладу, що забезпечує здобуття повної загальної середньої освіти, який проводиться не рідше ніж один раз на десять років у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України.
8.3. Позапланові перевірки (інспектування) Ліцею з питань організації освітнього процесу за зверненнями громадян України проводяться відповідно до законодавства України.
- Реорганізація або ліквідація Ліцею.
9.1. Рішення про реорганізацію, ліквідацію, перепрофілювання (зміну типу) Ліцею приймає Міністерство оборони України у встановленому законодавством порядку.
9.2. У випадку реорганізації Ліцею, його права та зобов’язання переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства.
9.3. При реорганізації чи ліквідації Ліцею ліцеїстам, які навчалися в ньому, повинна бути забезпечена можливість продовження (завершення) навчання відповідно до чинного законодавства.
9.4. При реорганізації чи ліквідації Ліцею працівникам, які звільняються або переводяться, гарантується дотримання їхніх прав та інтересів відповідно до Кодексу законів про працю України.