ПРАВИЛА ПРИЙОМУ
до Військового ліцею Національної академії сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного
Ухвалено рішенням педагогічної ради Військового ліцею Національної академії сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного (протокол від 28 березня 2025 року № 8)
- Загальні положення
1.1. Правила прийому до Військового ліцею Національної академії сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного (далі – Правила) розроблені відповідно до “Положення про військовий (військово-морський) ліцей, ліцей із посиленою фізичною підготовкою”, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.06.21 року №672, наказу Міністерства оборони України від 20.07.2021 №220 “Про затвердження Порядку зарахування, відрахування та переведення осіб військових (військово-морських, військово-спортивних) ліцеїв, ліцеїв із посиленою військово-фізичною підготовкою” та Положення про Військовий ліцей Національної академії сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного і визначають порядок відбору вступників, проведення вступних випробувань та зарахування до ліцею.
1.2. Військовий ліцей Національної академії сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного (далі – Ліцей) створений відповідно до наказу Міністерства оборони України від 03 серпня 2018 року № 392 і є державним закладом спеціалізованої освіти III ступеня .
Ліцей надає встановлену Державним стандартом повну загальну середню освіту, забезпечує поглиблену допрофесійну підготовку військового спрямування, необхідну для подальшого їх вступу на навчання до вищих військових навчальних закладів, військових навчальних підрозділів закладів вищої освіти, закладів фахової перед вищої військової освіти.
1.3. Зарахування вступників на навчання до ліцею здійснюється на конкурсній основі за результатами вступних випробувань із урахуванням результатів медичного огляду та професійного психологічного відбору.
1.4. Конкурс має відбуватися з дотриманням принципів академічної доброчесності, прозорості, відкритості, справедливості, рівності та неупередженості.
1.5. Право на вступ до ліцею мають громадяни України незалежно від місця їх проживання, яким у рік зарахування для здобуття профільної середньої освіти виповнюється 15 років та які у рік вступу здобули базову середню освіту, придатні за станом здоров’я навчатися у Ліцеї та по його закінченні зобов’язуються продовжити навчання у вищих військових навчальних закладах Міністерства оборони України та військових навчальних підрозділах вищих навчальних закладів України.
- Організація прийому
2.1. Для проведення конкурсних вступних випробувань у Ліцеї створюється приймальна комісія, склад якої затверджується наказом начальника Ліцею за погодженням із педагогічною радою.
До складу приймальної комісії включаються:
голова;
заступник(и) голови;
відповідальний секретар;
заступник відповідального секретаря;
військово-лікарська комісія;
комісія з психологічного обстеження;
комісія для проведення вступних випробувань з української мови;
комісія для проведення вступних випробувань з математики;
комісія для проведення вступних випробувань з іноземних мов;
комісія для проведення оцінювання рівня фізичної підготовленості;
учитель інформатики (у разі проведення тестування на комп’ютері);
апеляційна комісія (з розгляду спірних питань).
Головою приймальної комісії є начальник Ліцею. Заступником голови приймальної комісії призначається, як правило, заступник начальника ліцею з навчальної роботи (заступники начальника ліцею).
2.2. У наказі про створення приймальної комісії також визначається порядок організації та проведення конкурсних вступних випробувань.
2.3. На приймальну комісію покладається:
- розміщення на веб-сайті Ліцею (у разі відсутності веб-сайту ліцею - на веб-сайті органу, у сфері управління якого перебуває ліцей) Правил прийому до Ліцею;
- прийом документів вступників;
- допуск вступників до вступних випробувань;
- ознайомлення вступників з правилами внутрішнього розпорядку Ліцею;
- організація та проведення медичного огляду і вступних випробувань;
- рекомендації про зарахування осіб до Ліцею.
2.4. Медичний огляд проводить військово-лікарська комісія у відповідності до вимог наказу Міністра оборони України від 14.08.2008 № 402, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.11.2008 за № 1109/15800 зі змінами (наказ Міністра оборони України від 01.08.2011 № 466, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 31.08.2011 № 1033/19771), з метою визначення придатності вступника до навчання у Ліцеї за станом здоров’я. Після проходження медичного огляду медичні документи вступників, які зараховані зберігаються в голови військово-лікарської комісії або особи якій доручено таке зберігання.
2.5 Психологічне обстеження проводиться відповідною комісією з метою оцінювання психологічних якостей вступників та виявлення у кандидатів конкретних особистих якостей та індивідуальних особливостей, потрібних для успішного навчання в ліцеї. Результати психологічного обстеження зберігаються у голови відповідної психологічної комісії або особи якій доручено таке зберігання.
2.6. Для проведення вступних випробувань із загальноосвітніх предметів, оцінювання рівня фізичної підготовленості створюються відповідні предметні комісії, до складу яких включаються вчителі відповідних методичних підкомісій Ліцею (за необхідності із залученням вчителів інших загальноосвітніх навчальних закладів, методистів науково-методичних центрів, відповідних вищих навчальних закладів або установ, які мають право на надання даних послуг згідно ліцензії Міністерства освіти і науки України). Один і той самий педагогічний працівник (крім практичного психолога) не може входити до складу більше ніж однієї комісії.
2.7. Склад вищезазначених комісій затверджується завчасно наказом начальника Ліцею.
2.8. Для вступу до ліцею одним з батьків або особою, які їх заміняють, подається заява на ім’я начальника Ліцею, згідно Додатку 8.
До заяви батьків додаються наступні документи:
особиста заява вступника про бажання навчатися в Ліцеї і продовжувати навчання у вищих військових навчальних закладах Міністерства оборони України та військових навчальних підрозділах закладів вищої освіти України після його закінчення;
- автобіографія;
- характеристика із загальноосвітнього навчального закладу, завірена директором;
- копія свідоцтва про народження;
- ID-картка (з 14 років);
- копія ідентифікаційного номера платника податків (у разі відсутності в ID картці);
- копія табеля успішності за І семестр навчання поточного навчального року, завірена директором школи або свідоцтво про закінчення 9-го класу;
- копія витягу з Єдиного державного демографічного реєстру щодо реєстрації місця проживання, довідки про місце реєстрації та проживання або копію картки тимчасово переміщеної особи;
- довідка підрозділу Ювенальної превенції Національної Поліції про відсутність перебування на обліку або довідки про відсутність судимості;
- 4 фотокартки 3×4 см (без головного убору);
- два конверти та дві поштові марки для відправки по Україні;
- картонна папка (на зав’язки)
- довідка про проходження медичного огляду з місця проживання (облікова форма МОЗ України № 086-0);
- довідка про профілактичниі щеплення або копія карти профілактичних щеплень (форма первинної облікової документації № 063/о) + її копія;
- дані про флюорографію органів грудної клітки (з 15 років);
- довідка про групу крові та резус-фактор;
- електрокардіограма;
- результати загального аналізу крові, група крові та резус-фактор, глюкоза крові загального аналізу сечі (Термін дії довідки про результати аналізів – 14 календарних діб від дня здачі аналізів у медичному закладі) ;
- інші додаткові обстеження (якщо проводилися);
- амбулаторна медична книжка (або її копія).
Термін дії довідки про результати аналізів – 14 календарних діб від дня здачі аналізів у медичному закладі.
З прибуттям до Ліцею для складання вступних випробувань вступником особисто подаються:
оригінал свідоцтва про здобуття базової загальної середньої освіту з додатком;
оригінал свідоцтва про народження;
ID-картка (з 14 років);
Амбулаторна медична книжка (якщо надавалась її копія).
Амбулаторна медична книжка залишається на опрацювання лікареві, після чого буде повернута батькам або особам, що їх замінюють.
Після проходження медичного огляду всі медичні документи зберігаються в голови військово-лікарської комісії.
2.9. Вступники, які мають пільги (переваги) під час вступу до ліцею, повинні подати документи, що підтверджують їхні пільги (переваги).
Також можна подавати копії дипломів, грамот, інших документів, що підтверджують здібності вступників та відображають їх навчальні, спортивні або творчі досягнення під час навчання в загальноосвітніх навчальних закладах.
2.10. Документи до приймальної комісії подаються особисто одним з батьків або особами, що їх замінюють або поштою (крім вихідних та святкових днів) за адресою: 80103, Львівська область, Червоноградський район, м. Червоноград, вулиця Володимира Івасюка 4, Військовий ліцей Національної академії сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного.
2.11. Приймальна комісія здійснює прийом документів вступників
і за результатами їх вивчення складає соціальну картку вступника
(додаток 1) та списки вступників (додаток 2).
Списки, підписані головою комісії, виносяться на розгляд приймальної комісії, яка в свою чергу, приймає рішення щодо допуску вступників до вступних випробувань, про що складається відповідний протокол.
Вступникам, які допущені до випробувань, видається картка вступника (додаток 3), яка є перепусткою на кожне зі вступних випробувань.
2.12. Прибуття вступника для здачі вступних випробувань проводиться за письмовим викликом чи надісланням листа на електронну пошту (інший мобільний месенджер), або телефонним дзвінком.
- Проведення вступних випробувань
3.1. Оголошення про проведення конкурсу оприлюднюється на веб-сайті ліцею (у разі відсутності веб-сайту ліцею - на веб-сайті органу, у сфері управління якого перебуває ліцей) щороку не пізніше 01 червня.
Конкурс має бути завершений упродовж трьох тижнів з дня його початку (із урахуванням часу для подання апеляційних скарг відповідно до цього Порядку), але не пізніше 15 серпня поточного року. Наказ про зарахування видається не пізніше наступного робочого дня після оголошення результатів конкурсу або прийняття відповідного рішення апеляційною комісією.
3.2. Прийом до Ліцею здійснюється за результатами оцінювання загальноосвітнього рівня знань вступників, яке здійснюється шляхом проведення вступних випробувань з:
математики (інтегроване вступне випробування з алгебри та геометрії) – письмово або тестування на комп’ютері;
української мови – письмове тестування або тестування на комп’ютері;
іноземної мови – письмове тестування або тестування на комп’ютері;
оцінювання рівня фізичної підготовленості вступників – залік.
3.3. Визначення придатності до навчання в Ліцеї здійснюється шляхом проведення медичного огляду, професійного психологічного відбору та оцінювання рівня фізичної підготовленості вступників.
3.4. Начальник Ліцею своїм наказом визначає порядок розміщення вступників та розпорядок дня на період проведення вступних випробувань.
3.5. Розклад вступних випробувань затверджується начальником Ліцею до початку вступних випробувань.
У розкладі вказуються дні проведення медичного огляду, професійного психологічного відбору, оцінювання рівня фізичної підготовленості та вступних випробувань із загальноосвітніх предметів.
3.6. Для організації вступних випробувань вступники розподіляються по групах (взводах), чисельністю не більше 50 осіб. Старшим групи призначається, як правило офіцер (військовослужбовець військової служби) Ліцею.
3.7. Медичний огляд вступників проводить військово-лікарська комісія, до складу якої включаються лікарі Ліцею та лікарі відповідних військово-медичних закладів відповідно до вимог наказу Міністра оборони України від 14.08.2008 № 402, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.11.2008 за № 1109/15800 (зі змінами).
3.8. Професійний психологічний відбір кандидатів проводиться
у відповідності до Методичних рекомендацій щодо проведення професійного психологічного відбору кандидатів до військового ліцею та ліцеїв
з посиленою військово-фізичною підготовкою, розроблених Українським науково-методичним центром практичної психології і соціальної роботи, затверджених директором Департаменту військової освіти, науки, соціальної та гуманітарної політики Міністерства оборони України.
3.9. Оцінювання рівня фізичної підготовленості проводиться
за результатами виконання нормативів із підтягування (для дівчат згинання та розгинання рук в упорі лежачи), бігу на 60 метрів та на 1500 метрів (для вступників-хлопців до 10 класу), 1000 метрів (для вступників-дівчат до 10 класу), (додаток 4).
Залік з оцінювання фізичної підготовленості виставляється у разі виконання всіх установлених нормативів (додаток 9)
3.10. Програми вступних випробувань із загальноосвітніх предметів відповідають програмам загальноосвітніх навчальних закладів.
3.11. Варіанти письмових завдань (тестів) для проведення вступних випробувань, за декількома варіантами, зміст яких має відповідати навчальним програмам середньої загальноосвітньої школи відповідного класу, розробляються відповідними методичними підкомісіями вчителів Ліцею (за необхідності із залученням вчителів інших загальноосвітніх навчальних закладів, методистів науково-методичних центрів, відповідних вищих навчальних закладів або установ, які мають право на надання даних послуг згідно ліцензії Міністерства освіти і науки України (за згодою)), схвалюються педагогічною радою та затверджуються начальником Ліцею.
Для проведення вступних випробувань варіанти письмових завдань (тестів) знаходяться у голови приймальної комісії або відповідального секретаря в запечатаних конвертах, один з яких розкривається головою приймальної комісії за одну годину до початку іспиту у присутності всіх членів предметної комісії та представника від батьків груп абітурієнтів, про що складається відповідний акт (додаток 5). Відкритий конверт із завданнями зберігається у голови приймальної комісії або відповідального секретаря до початку кожного з випробувань.
Оцінювання вступних випробувань із загальноосвітніх предметів здійснюється у відповідності до Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти, затверджених діючим наказом Міністерства освіти і науки України та вимог інструктивно-методичних листів Міністерства освіти і науки України про порядок проведення державної підсумкової атестації у загальноосвітніх навчальних закладах у поточному навчальному році (іноземна мова складається письмово ( або у вигляді тестування), без розділу “Говоріння”).
3.12. Вступники прибувають до приміщення (місця), визначеного для проведення вступного випробування, за 15 хвилин до його початку, при собі повинні мати картку вступника та необхідне канцелярське приладдя. Їм оголошується порядок проведення випробування.
У приміщення (місця), що визначені для проведення випробувань, допускаються лише вступники, члени предметних комісій, які проводять випробування (а у разі тестування на компʼютері – адміністратор компʼютерного класу), голова і заступник голови приймальної комісії та особи, які прибули для здійснення контролю прийому до Ліцею.
3.13. Для проведення випробувань із загальноосвітніх предметів
у письмовому вигляді, вступникам видається папір зі штампом Ліцею
та титульною сторінкою, на якій кожний вступник власноручно вписує
у визначених місцях дату, номер групи, своє прізвище та ім’я. Про одержання робіт вступник ставить підпист у відомості про отримання та здачу письмової роботи (додаток 11).
Уся письмова робота (як у чистовому, так і чорновому варіанті) виконується кульковою ручкою. Робити будь-які помітки чи позначки на роботах не дозволяється.
3.14. Для проведення вступного випробування з математики відводиться 40 хвилин.
3.15. Для проведення вступного випробування з української мови відводиться 40 хвилин.
3.16. Для проведення вступного випробування з іноземної мови відводиться 40 хвилин.
3.17. Відлік часу для проведення вступного випробування починається з моменту закінчення оформлення титульної сторінки та отримання завдання, а у разі проведення тестування на компʼютері – після завершення інструктажу.
3.18. Після завершення виконання завдань або закінчення часу, що надається для проведення вступного випробування, вступники здають роботи членам предметної комісії, які відразу ж передають їх голові приймальної комісії або відповідальному секретарю. У разі тестування на комп’ютері результати випробування фіксуються та заносяться до протоколу, який підписується членами предметної комісії.
Роботи вступників шифруються і без титульної сторінки надаються членам предметної комісії для перевірки. Титульні сторінки під час перевірки зберігаються у голови приймальної комісії (або відповідального секретаря приймальної комісії).
3.19. У разі проведення вступного випробування, як тестування на комп’ютері, вступник отримує чернетку зі штампом ліцею та виконує завдання після проведення окремого інструктажу.
3.20. Оцінювання вступних випробувань із загальноосвітніх предметів здійснюється у відповідності до Критеріїв та методики оцінювання вступних випробувань (із загальноосвітніх предметів) до Військового ліцею (м. Червоноград), (додатки 6).
3.21. Оцінка результату вступного випробування із загальноосвітніх предметів виставляється на першій сторінці чистового аркуша роботи і завіряється підписом члена предметної комісії, який здійснював перевірку.
Робота, яка оцінена нижче встановленого мінімального рівня, повторно перевіряється головою предметної комісії і завіряється його підписом.
Виправлення помилково виставлених оцінок допускається лише з відома голови предметної комісії за рішенням голови приймальної комісії і оформлюється протоколом, а у разі тестування на компʼютері – проходити тестування заново забороняється.
У разі виникнення проблем при тестуванні на компʼютері, вступник зобовʼязаний негайно повідомити про це голову комісії або адміністратора компʼютерного класу.
Після перевірки письмові роботи повертаються відповідальному секретарю приймальної комісії для дешифрування.
Не допускається застосовувати ті самі варіанти завдань для вступних випробувань, що відбуваються в різні дні.
3.22. Письмові роботи вступників із загальноосвітніх предметів зберігаються в ліцеї впродовж року, після чого знищуються у встановленому порядку. Місце їх зберігання визначає начальник Ліцею.
3.23. Результати вступних випробувань оформлюються протоколами відповідних предметних комісій (додаток 7,10) і зберігаються у порядку, визначеному Положенням про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України.
3.24. Результати оцінювання рівня фізичної підготовленості оголошуються вступникам в той самий день, а результати решти випробувань – не пізніше ніж через три дні після їх проведення.
3.25. Вступники, які за результатами медичного огляду, професійного психологічного відбору визнані не придатними до навчання у Ліцеї, не отримали залік з фізичної підготовленості, за результатами вступних випробувань із загальноосвітніх предметів отримали оцінку початкового рівня – 1, 2, або 3 бали за 12-бальною системою оцінювання навчальних досягнень учнів (згідно з додатками 6, 7), або за результатами співбесіди не виявили бажання в подальшому продовжити навчання у вищих військових навчальних закладах Міністерства оборони України (ВВНЗ) за рішенням приймальної комісії участі в конкурсі не беруть до подальших випробувань не допускаються. Повторне складання ними вступного випробування в поточному році не дозволяється.
Повторне складання вступних випробувань не дозволяється.
3.26. Вступники, які хворіли під час проведення вступних випробувань, зобов’язані надати медичну довідку, на підставі якої їм надається право складати випробування, термін проведення якого визначає голова приймальної комісії.
3.27. Абітурієнти, які не з’явились на вступне випробування без поважних причин, до наступних випробувань не допускаються і з числа вступників виключаються наказом начальника Ліцею.
3.28. Вступники, які вчинили грубі порушення дисципліни та порядку, встановленого в Ліцеї, до складання вступних випробувань не допускаються і з числа вступників виключаються наказом начальника Ліцею.
3.29. У разі незгоди з рішенням приймальної комісії батьки вступника (один з батьків) (у разі повноліття - вступник особисто) можуть звернутися з апеляційною скаргою до Національної академії сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного, протягом двох робочих днів з дня оголошення результатів конкурсу.
Апеляційна комісія зобов’язана розглянути апеляційну скаргу впродовж трьох робочих днів з дня її надходження та ухвалити обґрунтоване рішення. До складу апеляційної комісії не можуть входити працівники ліцею, в якому проводився конкурс.
Проведення будь-яких додаткових вступних випробувань вступника під час розгляду апеляційної скарги забороняється.
Склад та порядок роботи апеляційної комісії затверджується наказом начальника Ліцею. Рішення апеляційної комісії оформлюється протоколом і підписується головою апеляційної комісії, доводиться до батьків вступника та до нього особисто. Рішення апеляційної комісії оскарженню не підлягає.
Апеляційна комісія має право:
- залишити рішення конкурсної комісії без змін;
- змінити чи анулювати результати оцінювання учасника (учасників);
- визнати результати конкурсу недійсними.
У випадку визнання результатів конкурсу недійсними, анулювання результатів вступних випробувань орган, у сфері управління якого перебуває відповідний ліцей, зобов’язаний організувати для вступника, який подав апеляцію, вступні випробування повторно.
3.30. Вступники з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, під час проведення вступних випробувань забезпечуються безкоштовним харчуванням та місцем проживання у Ліцеї.
У разі необхідності вступники, які прибули для складання вступних випробувань з інших регіонів (областей) України, на період проведення вступних випробувань можуть забезпечуватись безкоштовним харчуванням та місцем проживання у ліцеї .
Усі інші вступники на період вступних випробувань місцем проживання
та харчуванням не забезпечуються.
Проїзд до Ліцею та у зворотному напрямку здійснюється за власний рахунок.
3.31. Для підтримання внутрішнього порядку, охорони приміщень, майна Ліцею та особистих речей вступників, щоденно з їх числа призначаються чергові.
Для контролю розпорядку дня та підтримання внутрішнього порядку на кожну добу призначається офіцер (військовослужбовець військової служби).
3.32. Під час складання вступних випробувань вступникам забороняється заносити в аудиторію та використовувати мобільні телефони, ноутбуки, планшети та інші технічні засоби інформації. Вступники, які порушили вимоги цього пункту, до складання вступних випробувань не допускаються і виключаються з числа абітурієнтів наказом начальника Ліцею.
3.33. Забороняється залучати вступників до виконання господарчих робіт, крім наведення порядку в приміщенні, де вони знаходяться.
3.34. Через воєнні дії в Україні, для проведення вступних випробувань із загальноосвітніх предметів, може бути запроваджено вступне випробування у форматі національного мультипредметного тесту, що складається з трьох блоків: українська мова, математика та іноземна мова. Час на виконання завдань кожного блоку становить 40 хвилин. Загальна тривалість вступного випробування із загальноосвітніх предметів – 120 хвилин.
- Порядок зарахування до Ліцею
4.1. Вступники, які на відповідному рівні склали вступні випробування, пройшли медичний огляд та професійний психологічний відбір, зараховуються до Ліцею відповідно до місця у рейтингу, визначеного приймальною комісією.
Рейтинг обчислюється на підставі балів за вступні випробування (з загальноосвітніх предметів) П1+П2+П3=РБ (П1,П2,П3-навчальні предмети; РБ-рейтинговий бал).
Зарахування проводиться наказом начальника Ліцею впродовж
5-ти днів після оголошення результатів конкурсу.
У разі зарахування до ліцею вступник (його батьки або особи, що їх заміняють ) зобов’язані до 20 серпня надати особову справу з попереднього місця навчання або обгрунтований лист про неможливість її надання.
4.2. Право на зарахування поза конкурсом, за умови успішного складання вступних випробувань, мають:
- діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування;
- діти учасників бойових дій, які загинули (пропали безвісти), померли внаслідок поранення, контузії, каліцтва або захворювання, одержаних під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення, під час безпосередньої участі у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, у забезпеченні їх здійснення, перебуваючи безпосередньо в районах та у період здійснення зазначених заходів;
- діти осіб, які загинули або померли внаслідок поранень, каліцтва, контузії чи інших ушкоджень здоров’я, одержаних під час участі в Революції Гідності.
4.3. Право на першочергове зарахування, за умови успішного складання вступних випробувань, мають:
діти військовослужбовців та учасників бойових дій;
діти з багатодітних сімей;
діти учасників ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС;
переможці III-IV етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад;
діти з тимчасово окупованих територій (АР Крим, Луганської
та Донецької областей);
діти, батьки яких проживають у районі проведення операції Об’єднаних сил (на час її проведення);
діти внутрішньо переміщених осіб із району проведення операції Об’єднаних сил (на час її проведення) та з тимчасово окупованих територій (АР Крим, окремі райони Луганської та Донецької областей);
обдаровані і талановиті діти, які є учасниками або переможцями міжнародних та всеукраїнських творчих конкурсів, спортивних змагань.
4.4. Діти учасників бойових дій, які загинули (пропали безвісти), померли внаслідок поранення, контузії, каліцтва або захворювання, одержаних під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення, під час безпосередньої участі у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, у забезпеченні їх здійснення, перебуваючи безпосередньо в районах та у період здійснення зазначених заходів, мають право на зарахування до ліцею упродовж усього навчального року (за умови проходження ними конкурсу та наявності вільних місць).
4.5. Із числа вступників, не зарахованих до ліцею за результатами конкурсу, формується відповідно до їхнього рейтингу резерв вступників до ліцею в кількості 20 відсотків чисельності набору. Зазначені особи мають переважне право на зарахування до ліцею протягом навчального року за наявності вільних для навчання місць.
4.6. Вступники, які зараховані до ліцею, але не приступили до занять упродовж десяти днів від їх початку без поважних причин, відраховуються з ліцею наказом начальника ліцею. Наказ начальника ліцею надсилається батькам вступника, відповідним органам опіки та піклування та органам управління у сфері освіти за місцем проживання батьків вступника протягом трьох робочих днів після видання наказу.
На звільнені місця за рішенням педагогічної ради проводиться додаткове зарахування з числа резерву.
4.7. Зарахування осіб до ліцею здійснюється, як правило, до початку навчального року.
Зарахування осіб до початку і впродовж навчального року здійснюється виключно на вільні місця. Після зарахування ліцеїстів до ліцею їх розподіл між навчальними взводами відбувається в межах нормативу наповнюваності класів.
4.8. Приймальна комісія інформує вступників про результати вступних випробувань шляхом оприлюднення списків учасників конкурсу із зазначенням балів, отриманих під час вступного випробування, на інформаційному стенді ліцею та/або на його веб-сайті (у разі відсутності веб-сайту ліцею - на веб-сайті засновника ліцею) або іншими способами (повідомленням на електронну пошту, у телефонному режимі).
- Контроль за проведенням прийому
5.1. Начальник Ліцею несе персональну відповідальність за дотримання вимог Правил прийому.
5.2. Контроль за організацією, проведенням прийому та зарахуванням вступників до Ліцею покладається на Національну академію сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного.
5.3. У разі виявлення суттєвих порушень приймальною комісією Ліцею Правил прийому, рішенням Національної академії сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного результати конкурсу визнаються недійсними. У такому випадку проводиться повторний конкурс, результати якого є остаточними.
- Відрахування ліцеїстів
6.1. Із Ліцею за рішенням педагогічної ради ліцею відраховуються ліцеїсти:
1) які здобули повну загальну середню освіту та отримали відповідний документ про освіту;
2) які переводяться до іншого ліцею або іншого закладу освіти;
3) які вибувають на постійне місце проживання за межі України.
6.2. Відрахування із підстав, зазначених у пункті 1 цього розділу, здійснюється шляхом видання відповідного наказу начальником Ліцею.
Про відрахування ліцеїстів з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, з причин, визначених підпунктами 2,3 пункту 1 цього розділу, Ліцей, з якого переводиться (відраховується) ліцеїст, не пізніше наступного робочого дня з дня видання наказу повідомляє відповідний орган опіки і піклування.
6.3. За рішенням педагогічної ради та відповідно до наказу начальника Ліцею відраховуються ліцеїсти:
- які за підсумками річного оцінювання отримали початковий рівень результатів навчання (1, 2, 3 бали) хоча б з одного навчального предмета (інтегрованого курсу);
- які не пройшли щорічний медичний огляд;
- чоловічої статі, які досягли 14-річного віку і не надали необхідні документи для приписки до територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки;
- за порушення Правил внутрішнього порядку ліцею;
На підставі заяви одного батьків про відрахування (за власним бажанням, сімейними обставинами та інше) ліцеїст відраховується відповідно до наказу начальника ліцею без рішення педагогічної ради.
6.4. Питання щодо відрахування ліцеїста розглядаються педагогічною радою ліцею у присутності хоча б одного з його батьків. Про можливе відрахування батьки ліцеїста та органи управління у сфері освіти за місцем проживання ліцеїста повинні бути письмово поінформовані у двотижневий строк до дня засідання педагогічної ради щодо можливого відрахування (окрім відрахування на підставі заяви одного з батьків).
У разі неприбуття батьків ліцеїста на засідання педагогічної ради питання відрахування ліцеїста розглядається у присутності представника органу опіки і піклування за місцезнаходженням ліцею. Рішення педагогічної ради повідомляється батькам ліцеїста письмово протягом трьох днів після засідання.
6.5. Рішення про відрахування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, приймається лише за згодою відповідних органів опіки та піклування.
6.6. Відраховані ліцеїсти продовжують навчання в закладах загальної середньої освіти. Начальник (керівник) ліцею у триденний строк надсилає копію наказу про відрахування ліцеїста відповідним органам опіки та піклування та органам управління у сфері освіти за місцем проживання батьків ліцеїста.
Заступник начальника ліцею з навчальної
роботи - начальник навчальної частини
Військового ліцею
підполковник О.СИДОРЧУК
|
Додаток 1 до Правил прийому до Військового ліцею Національної академії сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного |
Соціальна картка
вступника до Військового ліцею Національної академії
сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного
|
А) ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ: |
|
|
Прізвище, ім’я, по батькові |
|
|
Число, місяць, рік народження |
|
|
Місце проживання до вступу у ліцей |
|
|
Соціальний стан (з сім’ї військовослужбовців, службовців, робітників, селян, підприємців) |
|
|
Б) ВІДОМОСТІ ПРО РОДИНУ: |
|
|
Прізвище, ім’я, по батькові, місце роботи, посада, військове звання; якщо загинув (помер), то в якому році, за яких обставин (при виконанні службових обов’язків, інші причини) |
|
|
Батько (особа, яка замінює) |
|
|
Мати (особа, яка замінює) |
|
|
Участь у бойових діях (хто з батьків, де, |
|
|
Участь у ліквідації наслідків аварії на ЧАЄС (категорія, № посвідчення, ким видано) |
|
|
Один чи обидва з батьків інваліди |
|
|
Інші пільги (№ посвідчення, ким видано) |
|
|
Склад сім’ї (інші діти, які знаходяться |
|
|
В) ДОДАТКОВІ ВІДОМОСТІ: |
|
|
Середній бал додатка до свідоцтва про базову середню освіту |
|
|
Яку мову вивчає |
|
|
Спортивні досягнення |
|
|
Участь у художній самодіяльності |
|
|
Відповідальний секретар приймальної комісії |
||||
|
|
|
|
|
|
|
(військове звання) |
|
(підпис) |
|
(ініціали, прізвище) |
“______” _____________________ 202 ___ року
|
|
Додаток 2 до Правил прийому до Військового ліцею Національної академії сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного |
СПИСОК
вступників до Військового ліцею Національної академії сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного
у 202__ році
|
№ з/п |
Прізвище, ім’я, по батькові |
Число, місяць, рік народження |
Домашня адреса |
ПІБ батьків, номер телефону |
Середній бал документа про освіту |
Дані зі шкільної характеристики (здібності, уподобання) |
Примітки |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Відповідальний секретар приймальної комісії |
||||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
(військове звання) |
|
(підпис) |
|
(ініціали, прізвище) |
“______” _____________________ 202 ___ року
|
Додаток 3 до Правил прийому до Військового ліцею Національної академії сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного |
Картка вступника №____
до Військового ліцею Національної академії
сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного
|
Фотокартка 3 × 4 см, скріплена відтиском гербової печатки |
|
Приймальна комісія Військового ліцею надає право |
||
|
|
|
|||
|
|
(прізвище, ім’я, по батькові вступника) |
|||
|
|
складати вступні випробування у 202 __ році |
|||
|
|
|
|||
|
|
|
|||
|
|
|
|||
|
|
Видана |
“_____” ___________________ 202 ___ року |
||
|
|
дійсна до |
“_____” ___________________ 202 ___ року |
||
|
|
|
|||
|
|
Особистий підпис вступника |
|
||
|
|
|
(підпис) |
||
|
|
|
|||
|
Відповідальний секретар приймальної комісії |
||||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
(військове звання) |
|
(підпис) |
|
(ініціали, прізвище) |
|
Додаток 4 до Правил прийому до Військового ліцею Національної академії сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного |
Таблиця
оцінювання рівня фізичної підготовленості
|
Нормативи |
Для вступників-хлопців |
|
|
залік |
не залік |
|
|
Підтягування (раз) |
7 і більше |
менше 7 |
|
Біг 60 метрів (сек.) |
9,80 і менше |
більше 9,80 |
|
Біг 1500 метрів (хв., сек.) |
7,00 і менше |
більше 7,00 |
|
Біг 1000 метрів (хв., сек.) |
- |
- |
|
Нормативи |
Для вступників-дівчат |
|
|
залік |
не залік |
|
|
Згинання та розгинання рук в упорі лежачи (раз) |
12 і більше |
менше 12 |
|
Біг 60 метрів (сек.) |
10,6 і менше |
більше 10,6 |
|
Біг 1000 метрів (хв., сек.) |
5,30 і менше |
більше 5,30 |
|
Додаток 5 до Правил прийому до Військового ліцею Національної академії сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного |
|
|
ЗАТВЕРДЖУЮ |
|
|
Голова приймальної комісії |
|
|
Військового ліцею Національної академії сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного |
|
|
|
|
|
|
|
|
(військове звання, підпис, ініціали, прізвище) |
|
|
“____” ______________ 202 __ року |
АКТ №
Комісія у складі: голови предметної комісії (прізвище, ініціали), членів предметної комісії (прізвище, ініціали) відповідального секретаря приймальної комісії (прізвище, ініціали) та представників від абітурієнтів, провела розпечатування конверта(ів) № ___ з завданнями для вступного випробування з ____________________.
У конверті виявились варіанти ______ (№ варіантів або назва диктанту) для проведення вступного випробування з __________________.
|
Голова предметної комісії |
|
|
|
|
|
|
|
(підпис) |
|
(ініціали, прізвище) |
|
|
|
|
|
|
|
Члени предметної комісії |
|
|
|
|
|
|
|
(підпис) |
|
(ініціали, прізвище) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(підпис) |
|
(ініціали, прізвище) |
|
Представник від батьків абітурієнтів |
|
|
|
|
|
|
|
(підпис) |
|
(ініціали, прізвище) |
|
Відповідальний секретар приймальної комісії |
||||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
(військове звання) |
|
(підпис) |
|
(ініціали, прізвище) |
“______” _____________________ 202___ року
|
Додаток 6 до Правил прийому до Військового ліцею Національної академії сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного |
Критерії та методика оцінювання вступних випробувань
(з загальноосвітніх предметів)
до Військового ліцею Національної академії сухопутних військ
імені гетьмана Петра Сагайдачного
Критерії та методика оцінювання вступних випробувань до Військового ліцею Національної академії сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного для вступників розроблені у відповідності до діючих Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти, затверджених наказом Міністерства освіти і науки, керівних документів Міністерства освіти і науки України та інших нормативно-правових актів щодо порядку проведення державної підсумкової атестації у загальноосвітніх навчальних закладах.
- Критерії та методика оцінювання вступного випробування
з математики
Вступне випробування з математики проводиться у формі інтегрованої письмової роботи, або як тестування на комп’ютері з алгебри та геометрії (далі – робота) за завданнями, розробленими вчителями Ліцею (за необхідності із залученням вчителів інших загальноосвітніх навчальних закладів, методистів науково-методичних центрів, відповідних вищих навчальних закладів або установ, які мають право на надання даних послуг згідно ліцензії Міністерства освіти і науки України (за згодою)), затвердженими начальником Ліцею, згідно з вимогами чинних навчальних програм вивчення алгебри та геометрії для загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженими Міністерством освіти і науки України.
Для вступників вступне випробування з математики проводиться за матеріалами, розробленими у відповідності до Орієнтовних вимог до проведення державної підсумкової атестації учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, згідно з вимогами листів Міністерства освіти і науки України поточного навчального року.
Під час воєнного стану робота з математики є одним із блоків в роботі мультипредметного тесту. Зміст завдань відповідає чинній програмі вивчення математики для 6-9-х класів.
Час на вступне випробування з математики складає 40 хвилин.
Відлік часу розпочинається з моменту початку роботи вступників над завданнями, а у разі тестуванні на комп’ютері – після закінчення інструктажу.
Використання вступниками допоміжних джерел (довідників, підручників, таблиць тощо) та різноманітних електронних пристроїв (калькуляторів, мобільних телефонів тощо) під час проведення вступного випробування суворо забороняється, а під час проходження випробування у вигляді тестування на комп’ютері, крім цього, забороняється увімкнення або вимкнення живлення, від'єднання або з’єднання силових кабелів комп'ютера із зовнішніми пристроями, повторне проходження тестування, зміна місця у ході тестування.
За результатами роботи вступника виставляється одна оцінка – з математики.
Розподіл завдань першої, другої та третьої частини за класами, предметами, рівнями складності та темами програмного матеріалу наведено в таблиці 1.1
Таблиця 1.1
|
Номер завдання |
Відповідність завдання класу навчання |
Предмет |
Відповідність завдання рівню навчальних досягнень учнів |
Теми програмного матеріалу |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
1.1 |
6 |
математика |
початковий або середній |
Звичайні дроби. Раціональні числа та дії над ними |
|
1.2 |
6 |
математика |
початковий або середній |
Відношення і пропорції |
|
1.3 |
7 |
алгебра |
початковий |
Функції. Лінійні рівняння з однією змінною |
|
1.4 |
7 |
алгебра |
середній |
Цілі вирази |
|
1.5 |
8 |
алгебра |
початковий |
Раціональні вирази |
|
1.6 |
8 |
алгебра |
середній |
Квадратні корені. Дійсні числа. Квадратні рівняння |
|
1.7 |
9 |
алгебра |
початковий |
Квадратична функція |
|
1.8 |
9 |
алгебра |
середній |
Квадратична функція |
|
1.9 |
7 |
геометрія |
початковий або середній |
Взаємне розташування прямих на площині |
|
1.10 |
8 |
геометрія |
початковий або середній |
Розв’язування прямо-кутних трикутників |
|
1.11 |
9 |
геометрія |
початковий |
Чотирикутники |
|
1.12 |
9 |
геометрія |
середній |
Розв’язування трикутників. Декартові координати на площині. Вектори на площині |
|
2.1 |
8 |
алгебра |
достатній |
Раціональні вирази |
|
2.2 |
9 |
алгебра |
достатній |
Нерівності |
|
2.3 |
9 |
алгебра |
достатній |
Квадратична функція |
|
2.4 |
9 |
геометрія |
достатній |
Розв’язування трикутників |
|
3.1 |
9 |
алгебра |
достатній або високий |
Квадратична функція. Раціональні вирази |
|
3.2 |
9 |
геометрія |
високий |
Правильні многокутники. Розв’язування трикутників. Многокутники. Площімногокут-ників. Чотирикутники |
У разі проведення випробування у вигляді тестування на комп’ютері абітурієнту видається бланк для відповідей та чернетка, на якій він записує свої розрахунки та проводить обчислення. Отримані результати він переносить у поле відповідей на компʼютері і у бланк відповідей. Підписані вступником чернетка та бланк для відповідей здаються по завершенню тестування. Відповідь на запитання тесту зараховується, якщо вона співпадає з результатом наведеним у чернетці та відповідними розрахунками і обчисленнями.
Підрахунок результатів комп'ютерного тестування здійснюється автоматично. Результати тестування на комп’ютері записуються, архівуються та зберігаються на інформаційних носіях впродовж року.
За результатами роботи вступника виставляється одна оцінка – з математики.
Робота з математики складається з трьох частин, що відрізняються за складністю та формою завдань.
У першій частині пропонуються 12 завдань з вибором однієї правильної відповіді. Для кожного тестового завдання з вибором відповіді подано чотири варіанти відповідей, з яких тільки одна правильна. Завдання з вибором відповіді вважається виконаним правильно, якщо в бланку відповідей указана тільки одна літера, якою позначена правильна відповідь, якщо випробування відбувається у вигляді тестування на комп’ютері, абітурієнту необхідно обрати правильну відповідь та зробити відповідну відмітку у полі відповідей. При цьому вступники не зобов’язані наводити будь-які міркування, що пояснюють їх вибір.
Правильне розв’язання кожного завдання цієї частини блоку оцінюється 1 (одним) балом, якщо вказано правильну відповідь; у випадках, коли відповідь неправильна, або вказано більше однієї відповіді, або відповіді на завдання взагалі не надано – виставляється 0 (нуль) балів.
Друга частина письмової роботи (тесту) складається із 4 завдань (3 завдання з алгебри і 1 – з геометрії). Завдання складається з основи та двох стовпчиків, де у лівому розташовано три рядки інформації позначених цифрами (від 1 до 3), а в правому – п’ять рядків запропонованих варіантів відповідей позначених буквами (від А до Д).
Виконання завдання передбачає встановлення відповідності (утворення “логічних пар”) між інформацією, позначеною цифрами та літерами. Завдання вважається виконаним, якщо абітурієнт зробив позначки на перетинах рядків (цифри від 1 до 3) і колонок (літери від А до Д) в таблиці відповідей. Усі необхідні обчислення, перетворення тощо, учні виконують на чернетках.
Блок з математики містить 4 завдання цієї форми (№№ 2.1 – 2.4), що оцінюються в 0, 1,2 або 3 бали: 1 бал – за кожну правильно встановлену відповідність (“логічну пару”); 0 балів за будь-яку “логічну пару”, якщо зроблено більше однієї позначки в рядку та/або колонці; 0 балів за завдання, якщо не вказано жодної правильної відповідності (“логічної пари”), або відповіді на завдання не надано. Максимальна кількість балів за цей блок завдань – 12.
Третя частина письмової роботи (тесту) складається з 2 завдань (1 завдання з алгебри і 1 – з геометрії) відкритої форми з розгорнутою відповіддю, що відповідають високому рівню навчальних досягнень. Завдання третьої частини вважається виконаним, якщо абітурієнт навів пояснення всіх етапів розв’язання, зробив посилання на математичні факти, з яких випливає те чи інше твердження, проілюстрував розв’язання задачі рисунками, графіками тощо. Максимальна кількість балів за цей блок завдань – 12.
Загальні вимоги (рекомендації) до виконання завдань з розгорнутою відповіддю (№№ 3.1 – 3.2):
розв’язання має бути математично грамотним і повним;
методи розв’язання, форми його запису і форми запису відповіді можуть бути різними; якщо завдання можна розв’язати кількома способами, то достатньо навести розв’язання лише одним способом;
за розв’язання завдання, у якому обґрунтовано отриману правильну відповідь, виставляється максимальна кількість балів;
під час виконання завдання можна використовувати без доведення й посилань будь-які математичні факти та твердження, які містяться в підручниках і навчальних посібниках, що входять до переліку підручників, рекомендованих (допущених) Міністерством освіти і науки України.
Правильність виконання завдань третьої частини оцінюється відповідно до критеріїв (таблиця 1.2) та оцінюється в 0, 1, 2, 3, 4, 5 або 6 балів.
Таблиця 1.2
Критерії оцінювання завдань відкритої форми
з розгорнутою відповіддю
|
Що виконав абітурієнт |
Відповідна кількість балів за завдання |
|
1 |
2 |
|
Отримано правильну відповідь. Обґрунтовано всі ключові моменти розв’язування та зазначено всі необхідні для доведення теореми, аксіоми тощо. Наведено рисунок, який відповідає розв’язанню завдання |
6 балів |
|
Отримано правильну відповідь. Наведено логічно правильну послідовність кроків розв’язування. Деякі з ключових моментів розв’язування обґрунтовано недостатньо. Можливі описки в обчисленнях або перетвореннях, що не впливають на правильність відповіді. Отримана відповідь може бути неправильною. |
5 балів |
|
Наведено логічно правильну послідовність кроків розв’язування. Деякі з ключових моментів розв’язування можуть бути обґрунтовані недостатньо . Можливі 1–2 негрубі помилки або описки в обчисленнях, перетвореннях, що не впливають на правильність подальшого ходу розв’язування. Отримана відповідь може бути неправильною. |
4 бали |
|
Наведено логічно правильну послідовність кроків розв’язування. Деякі з ключових моментів обґрунтовано недостатньо. Можливі 1–2 помилки або описки в обчисленнях або перетвореннях, що незначно впливають на правильність подальшого ходу розв’язування. Отримана відповідь може бути неправильною або неповною (розв’язана правильно лише частина завдання). |
3 бали |
|
У правильній послідовності ходу розв’язування немає деяких етапів. Ключові моменти розв’язування не обґрунтовано. Можливі помилки в обчисленнях або перетвореннях, що впливають на подальший хід розв’язування. Отримана відповідь може бути неповною або неправильною. |
2 бали |
|
У послідовності ходу розв’язування є лише деякі етапи розв’язування. Ключові моменти розв’язування не обґрунтовано. Отримана відповідь неправильна або завдання розв’язане не повністю. |
1 бал |
|
Учасник не приступив до розв’язування завдання або приступив до його розв’язування, але його записи не відповідають зазначеним вище критеріям. |
0 балів |
Правильне розв’язання кожного із завдань №№ 3.1 – 3.2 цієї частини оцінюється шістьма балами, якщо вказано правильну відповідь; у випадках, коли відповідь неправильна або відповіді на завдання не надано – виставляється 0 (нуль) балів.
Систему нарахування балів за правильно виконане завдання для оцінювання робіт вступників наведено в таблиці 1.3
Таблиця 1.3
Система нарахування балів
за правильно виконане завдання для оцінювання робіт вступників
|
Номери завдань |
Кількість балів |
Усього |
|
1.1 – 1.12 |
по 1 балу |
12 балів |
|
2.1 – 2.4 |
по 3 бали |
12 балів |
|
3.1 – 3.2 |
по 6 балів |
12 балів |
|
Усього балів |
36 балів |
|
Відповідність кількості набраних балів вступником оцінці за 12-бальною системою оцінювання навчальних досягнень учнів наведено у таблиці 1.4.
Таблиця 1.4
Таблиця відповідності кількості набраних балів до оцінки
за 12-бальною системою оцінювання
|
Кількість набраних балів |
Оцінка за 12-бальною системою оцінювання навчальних досягнень учнів |
|
1 – 2 |
1 |
|
3 – 4 |
2 |
|
5 – 6 |
3 |
|
7 – 8 |
4 |
|
9 – 10 |
5 |
|
11 – 12 |
6 |
|
13 – 16 |
7 |
|
17 – 20 |
8 |
|
21 – 24 |
9 |
|
25 – 28 |
10 |
|
29 – 32 |
11 |
|
33 – 36 |
12 |
Основою шкали переведення балів є Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, затверджені наказом Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України від 13.04.2011 № 329 та зареєстровані в Міністерстві юстиції України 11 травня 2011 року за № 566/19304.
- Критерії та методика оцінювання вступного випробування
з української мови
Вступне випробування з української мови проводиться у письмовій формі (тестування у разі застосування п.3.34 Правил), або як тестування на комп’ютері за завданнями, розробленими вчителями Ліцею (за необхідності із залученням вчителів інших загальноосвітніх навчальних закладів, методистів науково-методичних центрів, відповідних вищих навчальних закладів або установ, які мають право на надання даних послуг згідно ліцензії Міністерства освіти і науки України (за згодою)), затвердженими начальником Ліцею.
Для проведення вступного випробування з української мови відводиться 40 хвилин. Відлік часу розпочинатиметься з початком читання вчителем тексту, а у разі тестування на комп’ютері – після закінчення інструктажу.
Зміст завдань вступного випробування та критерії оцінювання вступників відповідають чинній програмі вивчення української мови для загальноосвітніх навчальних закладів.
Використання абітурієнтами допоміжних джерел (словників, довідників, підручників, електронних засобів інформації тощо) під час проведення вступного випробування не дозволяється.
Перевірці під час вступного випробування підлягають знання вступником правил із таких розділів мовознавства, як «Фонетика», «Графіка», «Орфоепія», «Орфографія», «Лексикологія», «Фразеологія», «Будова слова», «Словотвір», «Морфологія» та «Синтаксис».
Усього в блоці тестування з української мови буде 21 завдання:
16 завдань з вибором однієї правильної відповіді з чотирьох або п’яти варіантів;
5 завдань на встановлення відповідності (потрібно встановити
по 4 «логічні пари»).
Завдання з української мови оцінюється наступним чином:
по 1 тестовому балу нараховується за кожну правильну відповідь
на завдання з вибором однієї правильної відповіді;
по 1 тестовому балу за кожну правильно визначену логічну пару
в завданнях на встановлення відповідності.
Загалом, за виконання завдань блоку тестування з української мови можна отримати від 0 до 36 балів. Максимальна сума балів за вступне випробування з української мови дорівнює 36-ти балам, що відповідає 12-ти балам за 12-бальною шкалою оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти. Сума балів, нарахованих за правильно виконані вступником завдання, переводиться в оцінку за 12-бальною системою оцінювання навчальних досягнень.
Відповідність кількості набраних балів вступником оцінці
за 12-бальною системою оцінювання навчальних досягнень учнів наведено
у таблиці 2.1
Таблиця 2.1
Таблиця відповідності кількості набраних балів до оцінки
за 12-бальною системою оцінювання
|
Кількість набраних балів |
Оцінка за 12-бальною системою оцінювання навчальних досягнень учнів |
|
1-3 |
1 |
|
4-6 |
2 |
|
7-9 |
3 |
|
10-13 |
4 |
|
14-17 |
5 |
|
18-21 |
6 |
|
22-25 |
7 |
|
26-29 |
8 |
|
30-31 |
9 |
|
32-33 |
10 |
|
34-35 |
11 |
|
36 |
12 |
Основою шкали переведення балів є вимоги керівних документів щодо проведення державної підсумкової атестації, а також критерії оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти, затверджені наказом Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України від 13.04.2011 № 329.
- Критерії та методика оцінювання вступного випробування
з іноземної мови
Вступне випробування з іноземної мови проводиться в тестовій формі за завданнями, розробленими вчителями Ліцею (за необхідності із залученням вчителів інших загальноосвітніх навчальних закладів, методистів науково-методичних центрів, відповідних вищих навчальних закладів або установ, які мають право на надання даних послуг згідно ліцензії Міністерства освіти і науки України) на основі завдань, розроблених у відповідності до Орієнтовних вимог до проведення державної підсумкової атестації учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, згідно з вимогами листів Міністерства освіти і науки України поточного навчального року. Завдання з іноземної мови затверджуються начальником ліцею.
Тестова робота складається з 18 тестових завдань середнього, достатнього та високого рівнів на вживання лексики та граматики, перевіряється рівень сформованості умінь і навичок читання, розуміння прочитаного тексту, уміння узагальнювати зміст прочитаного, виокремлювати ключові слова та визначати значення незнайомих слів
за контекстом або словотворчими елементами. Вступники повинні розуміти, уміти знаходити та аналізувати необхідну інформацію, яка подається у вигляді запитань та поданих відповідей до них.
Відлік часу розпочинається з моменту початку роботи вступників над завданнями.
Тексти можуть містити до 5 % незнайомих слів, про значення яких можна здогадатися, використовуючи лінгвістичну й контекстуальну здогадку, спираючись на сюжетну лінію, та 2 % незнайомих слів, які не перешкоджають розумінню тексту загалом.
Завдання підібрані в межах, визначених Програмою вивчення іноземних мов у загальноосвітніх навчальних закладах.
На проведення вступного випробування відводиться 40 хвилин.
Використання допоміжних джерел (словники, довідники, підручники, електронні засоби інформації тощо) під час проведення вступного випробування не допускається.
Відповідність кількості набраних балів вступником оцінці
за 12-бальною системою оцінювання навчальних досягнень учнів наведено
у таблиці 3.1
Таблиця 3.1
Таблиця відповідності кількості набраних балів до оцінки
за 12-бальною системою оцінювання
|
Кількість набраних балів |
Оцінка за 12-бальною системою оцінювання навчальних досягнень учнів |
|
1-3 |
1 |
|
4-6 |
2 |
|
7-9 |
3 |
|
10-13 |
4 |
|
14-17 |
5 |
|
18-21 |
6 |
|
22-25 |
7 |
|
26-29 |
8 |
|
30-31 |
9 |
|
32-33 |
10 |
|
34-35 |
11 |
|
36 |
12 |
Максимальна сума балів за вступне випробування з іноземної мови дорівнює 36-ти балам (2 бали – за кожну правильну відповідь), що відповідає 12-ти балам за 12-бальною шкалою оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти. Сума балів, нарахованих за правильно виконані вступником завдання, переводиться в оцінку за 12-бальною системою оцінювання навчальних досягнень.
|
|
Додаток 7 до Правил прийому до Військового ліцею Національної академії сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного |
ПРОТОКОЛ № ___ (група № ___ )
результатів вступного випробування
з ____________________________________________
для вступу до ___ класу
Військового ліцею Національної академії сухопутних військ
імені гетьмана Петра Сагайдачного
Прізвище, ім’я, по батькові осіб, які проводили випробування:
|
1. |
|
|
2. |
|
|
Зміст випробування |
|
|||||||||||
|
|
(назва диктанту, №№ варіантів або завдань) |
|||||||||||
|
оголошено о |
|
год. |
|
хв. |
||||||||
|
|
||||||||||||
|
Випробування розпочалось о |
|
год. |
|
хв. |
||||||||
|
|
||||||||||||
|
До випробування допущено |
|
осіб, з’явилось |
|
осіб. |
||||||||
|
|
||||||||||||
|
Не з’явилось |
|
осіб, з них без поважних причин |
|
осіб. |
||||||||
|
№ з/п |
Прізвище, ім’я, по батькові |
Шифр |
№ завдання |
Набрані бали |
|
1. |
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
Голова приймальної комісії |
||||
|
____________________ |
|
|
|
|
|
(військове звання) |
|
(підпис) |
|
(ініціали, прізвище) |
|
Відповідальний секретар приймальної комісії |
||||
|
|
|
|
|
|
|
(військове звання) |
|
(підпис) |
|
(ініціали, прізвище) |
“______” _____________________ 202 ___ року
Додаток 8
до Правил прийому до Військового
ліцею Національної академії сухопутних
військ імені гетьмана Петра Сагайдачного
Начальнику Військового ліцею
Національної академії сухопутних
військ імені гетьмана
Петра Сагайдачного
_____________________________
(прізвище, ім’я, по батькові)
_____________________________
(адреса місця проживання)
_____________________________
__________________________
_____________________________
(телефон)
_____________________________
(адреса едектронної пошти – обов’язково)
Заява
Прошу Вас зарахувати мого сина (дочку) _________________________________ кандидатом до вступу в Військовий ліцей Національної академії сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного до 10 класу.
Зобов’язуюсь, що після закінчення Ліцею, мій син буде направлений на навчання до вищих військових навчальних закладів Міністерства оборони України та військових навчальних підрозділів вищих навчальних закладів України.
З Пам’яткою батькам (опікунам) ліцеїстів Військового ліцею Національної академії сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного ознайомлений(а).
________ _______________ ________________
(дата) (підпис) (прізвище, ініціали)
Додаток 9
до Правил прийому до Військового
ліцею Національної академії сухопутних
військ імені гетьмана Петра Сагайдачного
ВІДОМІСТЬ
результатів здачі вступного випробування з фізичної підготовки
«______»___________________2024 року
|
№ п/п |
Прізвище та ініціали |
Нагрудний номер |
Найменування (номери) вправи |
Загальна оцінка з фізичної підготовки |
|||||
|
1.5 км |
Підтягування на перекладині |
60 м |
|||||||
|
1 км |
Віджимання |
||||||||
|
Результат |
Оцінка |
Результат |
Оцінка |
Результат |
Оцінка |
||||
|
1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Голова предметної комісії з фізичної підготовки __________________________________________________________
Члени комісії__________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________
«______»___________________2024 року
Додаток 10
до Правил прийому до Військового
ліцею Національної академії сухопутних
військ імені гетьмана Петра Сагайдачного
Військовий ліцей Національної академії сухопутних військ
імені гетьмана Петра Сагайдачного .
(повне найменування вищого навчального закладу)
Відомість вступного випробування
з _____________________________________
Група ______________________
Дата проведення вступного випробування "_____" ____________________ 20____ року
|
№ з/п |
Шифр |
Прізвище, ім'я та по батькові вступника |
Кількість балів |
Підписи екзаменаторів |
|||||
|
Українська мова |
Математика |
Англійська мова |
|||||||
|
цифрою |
прописом |
цифрою |
прописом |
цифрою |
прописом |
||||
|
1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Кількість вступників, які проходили випробування___________________ Відповідальний секретар приймальної комісії: ______ _________________ ___.___.2024 р. |
Екзаменатори: __________________________________________ (підпис) ________________________________________________________ (підпис) ________________________________________________________ (підпис)
Голова предметної комісії _____________ _________________ (підпис) (прізвище та ініціали) |
Додаток 11
до Правил прийому до Військового
ліцею Національної академії сухопутних
військ імені гетьмана Петра Сагайдачного
Військовий ліцей Національної академії сухопутних військ
імені гетьмана Петра Сагайдачного
ВІДОМІСТЬ
одержання-повернення письмової роботи
з _____________
Група _______________________________
Дата проведення вступного випробування " _____" ______ 20____ року
|
|
Прізвище, Ім'я, По батькові |
Підписи вступника про отримання письмової роботи |
Підписи вступника про повернення письмової роботи |
|
1. |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
6. |
|
|
|
|
7. |
|
|
|
|
8. |
|
|
|
|
9. |
|
|
|
|
10. |
|
|
|
Кількість вступників, які проходили випробування___________________
Екзаменатор: _____________ ___________________________